AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.203

Bmw X5 top view kamera kabel

Hej !
Har fått en felkod som BMW verkstaden hänvisar till att vänster sidospegelkamera och kabel måste bytas.

Jag har beställt en kamera, men blir inte riktigt klok på vilken kabel jag ska ha. Offerten säger HSD Kabel 9389656, men den står det på nätet att den endast passar
1 Series
F20, F21
2 series
F22, F87 M2
3 series
F80 M3
4 series
F82 M4, F83 M4

Inte min X5 E70 2012.
Är det någon som vet om det är rätt kabel eller om det finns en annan ?
Hej !

Kan ha hittat rätt kabel. Jag chansbeställer denna.
Original BMW HSD line L= 380 MM (61119244256)
Hej !

Har nu bytt både kabel och kameran vänster sida men felet kvarstår.
Jag provade att skifta kablarna i databoxen men samma fel kommer upp. Störning Frontkamera.

Jag har då läst att man kanske måste kalibrera in kameran efter byte. Hur gör man detta ? Jag har Carly. Kan man använda det eller måste jag ha en annan proramvara ?
bo
2
borgarn79
X5 2013
325 cab 2003
Hej!
Hur gick det med detta problem?
Har nämligen själv köpt en med samma sympton :)
Hej !

Jo det löste sig. Jag fick tag i en OBS2 dator Delphi klon DS150e. där kunde man gå in och kalibrera kameror. Tog några sekunder sen fungerade allt igen. Men som sagt så vet jag inte om det var kabeln eller kameran, men jag bytte båda i alla fall :)
bo
2
borgarn79
X5 2013
325 cab 2003
Ok så bra.
Det lustiga på min är att den kameran fungerar fast den lägger felkod på den.
Däremot säger den störning frontkamera (i bilens instrument) men vart sitter den? Jag har ingen kamera vad jag kan se framåt på min bil.
Jag hade inte heller en frontkamera. Så jag vet inte om det bara är allmän felkod. Läste dock att folk hade fel på kameraboxen också. Den ska dock vara "dum" så det går att byta till en beggad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.