|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Alla Hade en stor service i början av månade, och någon gång i mitten av månaden samt igår, min klocka på instrumentbräda nollställde sig. Vet inte vad kan vara för för, bilden är från 2016, 16 mars exakt 4 år. Misstänker inte att batteri kan bli så dåligt efter så kort tid. Vet inte kan det blir att jag kör för lite. Förra året knappt 500 mil. Fick också epost att min BMW online har gått ut. Kan det var en av orsakerna? Innan jag ringer service, ville fråga er om ni känner problemet eller vet vad kan vara för fel mvh Njanja | |
|
Batteriet är ändå det som ligger närmast till hands att misstänka med tanke på att du verkar köra lite. Bilarna drar ström även om man låst dom och det tar inte såååå lång tid innan det är så pass "dåligt" att bilen börjar uppvisa alla möjliga konstiga fel. Börja med att underhållsladda batteriet ett dygn eller så med en bra laddare typ CTEK. I bästa fall får du ordning på batteriet men det finns ändå en risk för att det har blivit så dåligt att det måste bytas. Om du sedan byter batteri och fortsätter att köra väldigt lite så är det bäst att du tar för vana att underhållsladda batteriet med jämna mellanrum eller hela tiden när bilen står still. Tror inte det har nåt att göra med ditt abonnemang av BMW Online gått ut. Niklas Fransosen |
|
|
Hej @Fransosen Undrar hur man vet om batteri är helt dåligt, eller om det går att rädda batteri med ctek laddare. |
|
|
"Att mäta är att veta!" ;) Kör en batterianalys hos en verkstad - tar en minut med rätt analysverktyg (t ex. C-Tech-batterianalysinstrument). Då får du svart på vitt hur laddat batteriet är och hur mycket kapacitet det har kvar och om det är "ok" eller "bör bytas". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.