|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
En liten teaser. Ser trevlig ut. Länk | |
| Om jag tolkat det rätt, så ska denna bil vara baserad på bmw 4-serie GC. så detta koncept blir en förhandsvisning på kommande 4-serie GC med andra ord. Hur som hellst en väldigt intressant bil , behöver dock komma ut på marknaden relativt snabbt | |
Transocean |
Men att den skall kunna köra 60 mil med ett 80 kWh batteri kan man bara glömma :-) |
|
Ja man ser ju ännu inte njurarna.... /Anders |
|
|
Länk teaser |
|
| Imorgon släpps den alltså på riktigt. Spännande att se vad de producerat, men det är ju även prissättningen som är högintressant. | |
| Men det är fortfarande en concept? Då presenteras väl inte något pris? | |
| Exakt, spännande att se vad de producerat, men det är ju även prissättningen som är högintressant, så vi får bara 1/2 svar imorgon. | |
| Länk | |
|
Länk fullt med läckta bilder |
|
| Jaha, jag trodde de skulle släppa en "konceptbil" likt de gjort tidigare där konceptbilen är 99% samma sak som den färdiga bilen. Av vad jag ser på de där bildern så känns det som en typisk konceptbil där de tillåter sig flumma iväg fritt. | |
|
@Grelle Vad är det som ser "flummigt" ut? Ser inget hinder för att denna skulle sättas i produktion inom något år i lite nedtonat skick. Det är ju vad "Concept" brukar innebära, till skillnad från "Vision". Synd bara på Mercedes-imitationen på instrumentpanelen. |
|
| Nice! Ser riktigt trevlig ut. Undrar om man får en sådan Ok utrustad för 750tkr? (dock före miljöavdrag).... eller blir det en bil i Model S prisklass? Dvs taxibil ;) | |
|
|
|
| Svulstig design, full av märkliga designelement. Kineserna jublar. Vi andra skäms. | |
| Någonting som jag tycker är lite kul att just grillen, vad många inte verkar inse är att (nästan) precis så där såg äldre BMWs grillar ut på 30/40-talet | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Visst har grillen en historisk koppling men på 40 talet behövdes den för kylning, nu har den ingen funktion alls. Är inte ens perforerad. Bara ett kitschigt designelement. | |
|
Ska en hel del till för att jag ska skiljas från en förmodat rejäl hög med mina stålars för att byta mot en sån där.... Smaken är olika men den var inget som tilltalar mig direkt. Från sidan var den väl helt ok men som med alla BMWs senaste alster är grillen en rejäl vattendelare. Jag tycker den ser för jävlig ut på ren svenska. Sen att man försöker rättfärdiga en i mina ögon fruktansvärt ful design med att det finns kopplingar till tidigare BMW, ja det låter som en efterhandskonstruktion. Det kan vara hur som helst med det, dock verkar dagens grill ställa till det, folk hamnar i 2 läger. Vilket som "vinner" får väl tiden utvisa men jag har med all säkerhet köpt min sista BMW. Finner att dom kostar för mycket sett till vad man får. Eller så prioriterar jag helt enkelt annat i livet än en svindyr ful bil. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.