AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
900

Spela spotify BMW M3 E92? Tacksam för hjälp:-)

Sp
4
Spazzio
BMW E92 M3 2009
Hej! Är nybliven ägare till BMW M3 E92 med chassinummer WBSWD91010P305458 och försöker få igång blåtanden i menyn på bilen.

Skärmen på bilen säger sig vara "Paired" och allt ser korrekt ut, men jag får inte upp några låtar i displayen(skärmen på bilen) eller lyckas förmedla ut ljudet i högtalarna.

Om jag förstår rätt är det någon form av utrustning som behöver köpas.

1. Om man köper något hos BMW, kan man se låtar och annat i menyn på skärmen på bilen då? Vad ska man köpa och ungefärligt pris?:-)
2. Eller ska man köpa ngn form av usb-dong= (Usb verkar sitta under armstödet så bilen är i alla fall utrustad med det. Vad ska man i så fall tänka på om man väljer detta alternativ?

Stort tack på förhand!:-)

Spazzio
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Har för mig att i inställningar för bluetooth kan man bocka i ljud, telefon och dataöverföring.
Man ska ha markören på sin telefon i listan och klicka på inställningar eller egenskaper? Kommer inte ihåg riktigt. Kolla så att allt är ibockat.
Sp
4
Spazzio
BMW E92 M3 2009
Hej Bugbear! Stort tack för tips. Har nu fått svar från bilhandlaren och de säger att bilen inte erbjuder den funktionen att streama via blåtand.

Men de säger att antingen kör man via AUX(om man har aux på sin telefon vilket jag inte har) elle rköper en FM-sändare.

Typ denna kanske kan fungera, någon som vet?:-) Länk

Spazzio
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Ok. Min var ju ett par år nyare så kanske därför.
Det finns även en Y-kabel som har både aux och usb som många använder Länk
Sp
4
Spazzio
BMW E92 M3 2009
Hej Bugbear! Tack för bra info, den produkten du visade på länken ser ju perfekt ut! Stort tack!:-)

Spazzio
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Finns även en sån där Y-kabel som bara är Blåtand, då slipper du koppla in telefonen fysiskt. Då missar man iofs laddning av luren. Jag köpte en sådan för 15kr på Ebay och det fungerar finfint även om man inte kan styra låtar via ratten. volym funkar dock perfekt.

Sen ser man inte heller albumbilder osv men det tycker jag kan kvitta. Har inga problem med dåligt ljud eller att den inte kan hantera telefonsamtal om även telefonen är parkopplad via BT. Tycker det är mycket smidigt till en mycket rimlig peng.

Niklas

Fransosen
Sp
4
Spazzio
BMW E92 M3 2009
Hej Fransosen! Stort tack för tips. 15kr på Ebay, wow det var billigt! Din affär var betydligt bättre än min, jag gav 400kr på Kjell Company.:-) Resultatet...mycket dåligt ljud jämfört tex radion i bilen. Jag skulle vilja undersöka vilka möjligheterna är att förbättra ljudet(om någon bytt högtalare eller monterat baslåda i sin E92). Helst av allt få en bra lösning för att streama ljud.

Spazzio
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
@ Spazzio

Betalade du 400kr för en BT Y-kabel på Kjell&Co? Det var dyrt!!! Om den sedan dessutom inte funkar blir det ju ännu dyrare :-(

Kolla in denna, från England

Länk

Så ser min ut mer eller mindre exakt och den funkar som sagt var klockrent och jag uppfattar ljudet som minst lika bra som det som kommer från radion eller CD/DVD. Nu har jag iofs den bästa sorten i sjuan....

Niklas

Fransosen
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
Hej!

jag löpte denna till min E91a på wish

Länk

fungerar klockrent, har den liggandes i armstödet inkopplad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.