AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.294

Stänga av display

pl
7
plunkan
318is coupè E36 -92
Hej! Precis köpt en f31 xdrive 2016 och tänkte höra om någon vet hur man stänger av stereon när man stängt av bilen. Som de är nu så fortsätter radion gå tills att man låser bilen.. Går de stänga av displayen under färd? Kikat i instruktionsboken men blev inge klokare.
Sen tänkte jag oxå fråga om de är tillval de där med att kunna låsa upp bilen utan att behöva använda dosan?

Tack på förhand.
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Fungerar enligt nedan på F11, gissningsvis åtminstone någorlunda lika på F3x.
När du stängt av bilen, tryck på knappen en gång till så stängs allt av. Fungerar ungefär som ett tändningslås med nyckel och flera lägen. Första gången du trycker så stänger du av tändningen, andra gången du trycker så stänger du av radioläget.
Viktigt att du inte håller ner kopplingen/bromspedalen när du trycker andra gången, annars startar bilen motorn igen.

När jag parkerar i garaget hemma så trycker jag två gånger.
Parkerar jag någonstans där jag skall låsa bilen så trycker en gång, så får jag en extra indikation på att bilen låses, eftersom högtalarna tystnar när jag låser med fjärrkontrollen.

För att stänga av skärmen, vicka idrive-vredet till höger så får du fram en meny där du bland annat kan just stänga av skärmen.
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Går att koda så att stereon stängs av vid öppning av förardörr efter avstängning av motor. Dvs när man vill kliva ur bilen.
pl
7
plunkan
318is coupè E36 -92
Tack för era svar.
Tog en liten stund på jobbet å studerade menyerna. Skärmen stängs av väldigt enkelt.

Enligt boken så kan man låsa upp samt låsa bilen utan att trycka på dosan (vilket inte funkar på min).
Kan de vara så att de är tillval?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är tillval. Alla tillval beskrivs i boken oavsett om man har dem eller ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.