|
|
|
|---|---|
| Jag tittar på att skaffa en X1 hybrid. En sak jag är dock lite orolig för är den adaptiva farthållaren. Jag har en Volvo idag där jag använder den hela tiden och den funkar kanon i näst intill alla väder - den har dock både kamera och radar. Säljaren sa att X1 bara har kamera för det får inte plats med radar också. Har någon erfarenhet av detta och kan säga om enbart kamera funkar bra ändå, eller om den slutar funka när det blir för mörkt, regnigt, snöigt etc.? Tack. | |
|
Intressant, visste inte att X1an bara använde kamera. Hittade en tråd med lite input från amerikaner som köpt systemet: Länk Det är svårt att få ut samma prestanda från bara en kamera som en kamera+radar och det visar väl sig också när man ser vad dom skriver. Uptime blir påverkat, men under normala förhållanden lär det fungera bra. Motljus, mycket regn, osv kommer en kamera ha svårt att klara ensam. Inte så att den alltid slutar fungera när den får motljus, men det är mer ömtåligt än om den kompletteras med radar. Så svaret är nog att såklart fungerar det i de flesta fall, men inte lika bra som med radar. |
|
| Jag har en X2a och tycker att den adaptiva farthållaren fungerar riktigt dåligt tyvärr... Hade både en 440 och 430 innan och båda deras fungerade bättre. Antar att den hade fler sensorer eller radar... | |
| Trist! :( Vad kostar tillvalet på X1/X2? Stämmer att 3- och 4-serien (och alla andra serier som har ACC för den delen så vitt jag vet) använder radar och kamera i kombination. | |
|
Länk 40 Se ovan för X1. X3 använder radar + kamera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.