AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
675

BMW 530D GT 2010 växellådeläckage

Tja. Tydligen så läcker min växellåda ifrån oljetråget under bilen. Har kollat med BMW och för att byta oljan kostar det cirka 705 per liter?!?!

Någon som vet om man måste ta just bmw oljan eller finns det någon annan likvärdig olja till ett billigare pris. Man vill ju liksom inte pröjsa 705 kronor för en liter olja. Kommer gå åt runt 6 liter.

mvh
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kolla ebay i Tyskland, där finns säkert allt du behöver. Du behöver nog bara googla lite.

// Magnus

Som vanligt inte helt påläst, men de moderna växellådorna brukar ha filtret integrerat i oljetråget. Byter man olja, byter man filter, d v s tråget. Är det så du har räknat ut priset på oljan? Via totalpriset?

Som sagt, du hittar allt på nätet/ebay till ett lägre pris, men fyllningen är inte bara bara. Jag antar att Mektipset här åtminstone kan vara vägledande. Men sen finns det säkert aktuellare Youtubefilmer.

Länk

/Lennart
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Abu Abdalla: Ser du bor i Skåne åk över till Tyskland och få det gjort blir helt andra priser än BMW länk till mycket seriös växelådsfirma som även är engelskspråkig och lördagsöppet. Länk
Köp från eBay i Tyskland. Kostar runt 200 kr per liter samt nytt trpg och filter ingår. Byt gummitätningar för mekatroniken också. Jag gav inte mkt för delarna och runt 4000 kr för byte hos verkstad. Oljan är från ZF. Finns många trådar om det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.