|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett problem skulle beställa bromsskivor ,klossar och handbromsbackar till bilen men vet ej hur jag hittar rätt skivor mm. Har frågat på typ mekonomen men de vill inte tala om det för mig. Hur skall man veta? Mvh Kitte | |
| Titta på realoem.com, det kan nog hjälpa dig lite! | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Varsågod: Länk |
| Tack för det snabba svaret bilen är tillverkad 2009-11 så då borde det vara skivan som är 330*24 om jag inte ser fel? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Dom större framskivorna är bara om bilen är utrustad med "reinforced brakes". |
| Det är ju sant men hur vet man det om man inte mäter dem? | |
|
Man får knappa in chassinummret i någon av de BMW-VIN-decoders som finns på nätet - då får du upp bilens specifikationer/utrustningslista från när den tillverkades. Hittar du ingen specifik utrustningskod för förstärkta- eller M-bromsar, så har bilen "standardbromsarna" från fabriken. Ovan givet att ingen i efterhand modifierat bilen genom andra bromsar förstås... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tackar igen nej M bromsar har jag nog inte för det brukar väl vara andra ok som ser anolunda ut där eller? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Ja, M-bromsar brukar ha lackerade ok som ser annorlunda ut också. |
|
För tydlighetens skull finns det som sagt flera olika bromsutförande som är möjliga: 1. Standardbromsar 2. Förstärkta bromsar (oftast till t ex. polisbilar eller liknande med tung utrustning - ovanligt på "civila bilar"). 3. M-sportbromsar M-bromsarna brukar som sagt vara lätta att urskilja med lackerade bromsok… Med 95%-ig säkerhet lär bilen ha standarbromsarna om man inte kan se lackerade bromsok. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Fanns det M-sport bromsar till E90? Det kom väl först med F30? | |
|
Länk Vet inte om det var enbart eftermontering dock. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det där är väl inte M-sport utan BMW Performance. Det är väl bara eftermontering och inget som kan väljas direkt till standardmodellerna. När jag hjälpte farsan beställa sin 3-serie -09 så fanns vad jag minns inga andra bromsar att välja till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.