AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
634

Service-bok, brukar det inte finnas såna?

Dr
26
Dr. Mabuse
Tesla Model3 -22
Newbie-fråga:

Det var ca två månader sedan jag köpte min F30 och har inte reflekterat över det där med service-bok förrän igår när jag började fundera på när det är dags för oljebyte.
Letade i den lilla läderväskan och hittade flera instruktionsböcker men ingen service-bok.
Följer det inte med nya bilar längre, eller har min säljare missat att skicka med den?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nyare modeller har elektronisk servicebok och registrerade servicar finns i i-drive-menyn/färddatorn.

Leta upp "servicebehov" och stega uppåt till "servicehistorik".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Transocean
Förr fanns det telefonkataloger och telefonkiosker; idag registrerar man telefonnummer och bilservice online. Vilket är ju naturligtvis skit om man väljer att inte besöka den dyra märkesverkstaden. BMW AOS finns ju för oberoende verkstäder Länk men den kostar pengar och man får 00000 som "stämpel" istället för BMW 32026....sååååå...vad föredrar ni :-)

Jo den är jätteservad; alltid hos 00000

Service kan man ju dokumentera på många olika sätt; ett bra sätt är en gammaldags tro eller ej "räkning"!!!! Hittar man en så kan man gissa sig fram när sista oljebytet gjordes. Hittar man ingenting och iDriven är helt svart kan man nog kosta på sig ett oljebyte med en gång. Och annars v/ 1000 mil eller 1 år. De som tycker annorlunda har givetvis också rätt; många som tycker att oljebyten inte behövs med dagens moderna superoljor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.