|
|
|
|---|---|
|
Har en F11 som säckar ihop på nolltid. Har bytt bälgarna men säckar ihop ändå. Testa att plocka isär kompressorn idag för att kolla skicket. Lufttorkningspärlorna var dyngsura och det var vatten inne i kompressorhuset (Den svarta, ej motorn delen). Torkade kulorna i micron och monterade ihop i hopp att det skulle lösa problemet. Bilen stog ungefär 15 minuter innan ena sidan börja sjunka ner igen. I brist på andra idéer fundera jag på att byta hela kompressor huset med alla delar, dock vill jag inte lägga en mindre månadslön på original delar. Är det någon som har erfarenhet av eftermarknadskompresor? Jag hittade den här på ebay: Länk | |
|
Sjunker den bara på en sida hade jag börjat med att plocka isär och göra rent balanseringsventilen, den sitter ju ”bredvid” kompressorn. Annars köp en renoveringssats härifrån: Länk Leverans dagen efter. På min var urluftningsventilen kärv. Den sitter på själva kompressorn. Men då sjunker ju båda sidorna, inte en i taget. På slutet hängde den sig dessutom i stängt läge och då kunde inte bilen sänka sig istället. Kolla slangarna med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.