|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag är ute efter att köoa en "året runt" bil och funderar på en 120, årsmodell mellan 2007-2012. Dock så skulle jag vilja ha lite tips på om jag ska ha en diesel eller bensinare samt vad man bör kolla upp på 1-serien innan man köper en, tänker på vanliga fel etc. Lite info: Jag kör inte så långa sträckor utan mest hemifrån till jobbet: Håller mig mest inom hemstaden och kanske åker till Göteborg ibland men inte så ofta. Mina frågor: Över vilka miltal anses bilen rullat mycket för diesel? Ska jag ha en diesel eller bensinare? Är motorvärmare standard i samtliga modeller alltså bensin och diesel? Vanliga fel? Vad bör jag kolla upp innan jag köper en? Någon specifik utrustning som kan vara trevlig att ha? Uppskattar alla tips! Tack på förhand! | |
|
Hej, jag har erfarenhet av två 1-serie: 2009 120d 5d (hade den i tre år) 2012 125i Coupé (har haft den i snart 8 år) Jag trivs mycket bra med denna biltyp, bilen känns lagon stor och körglad. Efter facelift är den snygg både inuti och utanpå. Dielseln mkt snål men 'fult ljud' och ganska mkt vibrationer. Bensinsexan mkt trevlig och skön motor. Bilens sämsta egenskap är vinteregenskaperna på snö: ganska låg bil och ganska dålig 'traction' gör att man lätt fastnar när det är snö. Har aldrig haft några problem med någon av bilarna. Trevlig utrustning är Pro-radio Hi-Fi ljud Sportstolar Bluetooth Läderklädsel M-chassi Sportratt /M Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för infon! Vad skulle ni säga om denna? Länk |
|
|
+ för lågt miltal - för inget M paket, förskräckligt ful tygklädsel och vanlig AC med rattar, ej klima auto |
|
|
Vad är din budget? Kan du tänka dig runt 160’ så hade jag kollat på en 118i M-sport. Då får du en facelifted F20 som känns oändligt mycket modernare än E87. Riktigt trevlig motor också. |
|
| T ex den här: Länk | |
|
MUC tack för input! Har krav på att den ska vara automat och budget på c.a 100k. |
|
|
Ok, då hade jag valt bensin. N47 motorn har haft mycket problem med kamkedjan. Inte heller bensinaren N46 är väl skottsäker men känns stabilare än dieseln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.