|
|
|
|---|---|
|
Då var man där igen, blir ombedd som "BMW kunnig" leta bil åt en bekant. ;-) Egentligen kan jag ju bara äldre modeller, men här inne finns ju kunskap! Söker alltså en F10 och det lutar mot diesel. 520 eller 525. runt 15k mil max. Fin bensinare kan också vara aktuellt men man är ju lite rädd för N53. M-kittad ett plus givetvis. Letar lite på Blocket och då dyker denna upp som sticker ut med sitt låga pris. Länk Den där ratten är inte original väl? Tacksam för råd och tips kring F10. Om någon sitter på en fin så hör av er. Mvh Ola | |
|
Det är 6 cyl 525d du ska ha i så fall. Den är driftsäkrast, snäll mot plånboken och bra krut i motorn givet de första två egenskaper. Nackdelen är att de färre till antalet på beg marknaden jämfört med 520d. |
|
|
Ps bilen du länkade till har eftermonterad ratt och M-paket. Ingen M-sport från fabrik. |
|
|
Ja 525d med 6:a fanns ju bara 2010-11 tyvärr. Tror kanske egentligen att 530 är bästa alternativet men min bekant verkar inte bry sig om motorn så mycket. Mvh Ola |
|
|
Det som sticker ut mer än priset är väl den eftermonterade LCI M-ratten i en standard pre-LCI bil. Det gör knappast bilen mer attraktiv, snarare mindre. Rattarna stjäls ju till höger och vänster och landar sedan i standardutrustade bilar. Jag tycker man ska ta avstånd från detta om det inte finns dokumenterad info/kvitto. Ibland är det även DNA-märkning på ratt+airbag och uttrycket "köpt i god tro" finns inte längre. Dessutom ser det konstigt ut ihop med LCI M-ratt ihop med standardsäten och det ljust innertaket... |
|
|
Ja, den glömmer vi. Denna tycker jag verkar trevlig. Länk Bensinare för ovanlighetens skull, gör inget. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Om en bensinare duger så välj 535i. Den har den bättre N55 istället för N53 som 523 och 528 har. |
|
|
Henke, det är en fyra i 528 från 2012 och framåt, N20. 523 finns inte efter 2011. N53 känner jag till, har en själv.... N20 vet jag dock inget om. Har inte hört så mycket om den. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hur är det med activehybrid? Bra eller dåligt? Hittade dessa: Länk Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
OlaO: Ja just det så är det! Får skylla på att jag är så insnöad på sexcylindriga modeller. En fyra känns lite för tunn i en F10 men vad vet jag, jag har aldrig kört någon. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Var och kollade på en 520i innan jag köpte min 520D, trodde det var något fel på kamkedjan för N20 är VÄLDIGT högljudd. Var tvungen att fråga på M-Bilar vid ett senare tillfälle och tydligen kommer ljudet från högtrycksspridarna. Jag struntade i den bilen av den anledningen, känns dock som att en N20 är lite tunn i en F10 men de går ju att optimera ganska mycket. |
|
Tänkte avsluta tråden. Min bekants fru visade sig sitta för lågt i F10 så det blev en Merca istället. Riktigt snygg sak med AMG grejer etc. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.