AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.412

M2 CS

Sida 5 av 7
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Det skiljer inget. Samma motor. Bara annan mjukvara.
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Det skiljer inget. Samma motor. Bara annan mjukvara.
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Finns mjukvaran tillgänglig? Tänker lite att det är en safe uppgradering.
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Den finns tillgänglig. Själv är jag lite inne på att låta en firma E85 konvertera min kommande M2 competition. Har läst mycket på nätet om ämnet. Tydligen går det att köra på 100% E85 utan att byta bränslepump. Ska tydligen gå att få 600 häst på hjulen med original turbos. Låt säga att man inte maxar utan kör på 550 driftsäkra E85 hjulhästar.
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Så original bränslesystem är så överdimensionerat? För det går väl åt 30% mer E85 jämfört med Bensin för samma effekt?

Sen ska det orka med upp till 600 hk?

Jag är dåligt påläst, bara intresserad.
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Det finns de som gjort det. Jag har sett dyno sheets med de hästarna på hjulen. Räknar man 15 % transmissionsförluster pratar vi om 700 hästar i motorn med enbart downpipe, insugsrör samt mjukvara. Borde vara större spridare också. Hur som helst, inget som är jättedyrt av det jag räknade upp. Och för oss i Sverige som har E85 på alla bensinstationer är de en enkelt sätt att gå från att ha en snabb bil, till att ha en som hänger på en mclaren.......
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Ska du köpa bil i vår och göra den uppgraderingen?

Jag har precis köpt min bil, har inte kört någon M2. Så det blir en spännande vår för min del med original effekten.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
du måste ha 2 mappar då etanol sliter på delarna i insp systemet.

Det fräter enormt i långa loppet att bara köra e fuel.

3 tankar E85 och sedan 1 tank 98 soppa är det man gör. 2 mappar är ett måste. Etanol sensor ska du ha för att veta etanol halten.

Cary Jordan i USA är bra på dessa. kolla hans sida hur han spacar mapparna. Även Fabian Pureboost i Tyskland kan nog köra full e fuel.

Du kommer få logga mkt innan detta blir bra. Men power blir där !

Länk

Går mappningen upp till CS effekt (från Comp) och köpa någonstans!?
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Burne,
Det undrar jag med.
Är det bara toppeffekten som skiljer så känns det lite bortkastat för min del.
Sällan jag kör med gasen i botten och varvar till stoppet.
Fortfarande lockad av en CS, finns onekligen en del att välja på just nu.

Om man betalar runt 850´för en, vad tror ni om andrahandsvärdet om säg ett tre år, har man tillbaks pengarna??

Svår fråga men tacksam för era tankar...
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Tror nog aldrig du får tillbaka pengarna, men kanske står dom sig hyfsat i värde. Om du får en hyfsat bra deal dvs. Hade hellre tittat åt en manuell M3 G80 för dom pengarna personligen.
Jag skulle aldrig drömma om att betala så mycket för en M2-a. Jag håller helt med @malcus om att lägga pengar på en M3-a istället.

/Anders
Även vid 850´anser ni det är ett galet köp??
Galet? Nej det är du som vill ha bilen och DU skall köpa det du vill ha men jag tror inte du ska räkna att köpa den som "sparbössa". M2-orna var heta för några år sedan och man kunde köpa och sälja på spekulation men modellen känns nu gammal och för de här priserna som de begär får du mycket intressant. M3/4 är mycket dyrare men också mera moderna. Det ska nog mycket till för att köpa en bil som stiger i värdet eller att du får igen pengarna. Då måste man ha lite tur.

/Anders
Tack för alla input, uppskattas!

Visst, en M3/M4 är mer bil men så är det ju detta med fronten.

Vet att ämnet är uttjatat men design avdelningen på Bmw har inte haft ett bland sina mest lyckade år.

Fronten och instrumenten i G80 är bedrövliga, dock en högst personlig åsikt.

Dessutom passerar de ju miljonen med råge och den klassen finns rätt många alternativ.
Köp då hellre sista årsmodellen av "gamla" M4.

/Anders
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Burne, tycker m3an ser rätt schysst ut i rätt färg, och även en M3 som är tomhylsa har mer utrustning än en fullsmetad M2cs förutom bromsarna kanske. Du kan nog få en M3 G80 för under 850 med sparsam extrautrustning. Då känns M2cs DYR.
Chris Harris bytte sin M2 Comp mot en CS nu ;)
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Phoenix M3, jag tror han fick en bra deal 💸
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.