|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| det känns generellt som det är en svacka på bilmarkanden nu. Jag tror inte den hämtar sig igen, sportbilar kommer få ta en stor smäll. Allt går mot el mer eller mindre.. | |
|
Klart den kommer hämta sig igen... hade det inte varit för skidbacke rakt ner på börsen p.g.a corona så hade de säkert sålt hälften av M2 CS i alla fall. Helt enkelt dålig timing för de bilarna nu samt att vid den prisklassen kan man köpa sig en Cayman GT4 vilket hade varit mer givet val. Däremot behöver man inte vara särskilt orolig för dessa bilar vs elbilen i framtiden. M2 + 48v blir väl nästa drivlina. BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
Det finns alldeles för många alternativ för att en M2 CS ska kännas prisvärd. Jag skulle köpt en Cayman GT4 istället. |
|
| Sportbilar har annars gått bra under corona. Fler som stannat hemma och unnat sig något (sommarhus, båt, bil) istället för att resa och annat. En nedgång under vintern är naturlig. Men M2 CS är på tok för dyr. Ska man inte vara först med det senaste tror jag de flesta hellre väljer att köpa en Competition eller sneglar på en Porsche. | |
|
Alldeles för lite man får för pengarna med köpet av en CS. Porsche för den pengen alla dagar i veckan. |
|
| +1 | |
|
Vad är det för skidbacke på börsen som det skrivs om ovan. Börsen ligger strax under ATH. Dessutom inget fel på bilförsäljningen, mera ren brist på bilar. Att M2 CS inte sålts beror ju på priset. Det har ju ex vis sålts flera X5M på slutet. För M2 CS priset skulle även jag hellre köpt en Porsche. Eller väntat på nya M3/M4. /Anders |
|
|
@Med känsla: Ja, det har du rätt i att börsen mår ju bättre nu, men det jag menar är att när det blir så stor kris som det varit så prioriterar folk gärna annat än en M2 CS. Absolut är priset på just M2 CS en orsak till varför också, en äldre bil med diverse kolfiber detaljer och annat tillägg, men för omkring 1 miljon är det klart för mycket med tanke på annat i den prisklassen som finns. BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
| I min värld så händer något när man passerar en mille för en bil. Då är förväntningarna skyhöga på alla vis och en M2 rimmar inte riktigt med prislappen. Jag hade garanterat hellre tittat åt M3 eller än mer troligt en Porsche för de stålarna. | |
|
Verkar finnas en hel del till salu för stunden. Är det någon som tror på en bra affär med CS!? |
|
| Men även M3 CSL var ansedd "för dyr" när den kom. Tror att CS kan bli en samlarbil för de som vill ha den ultimata F87 M2an. Ser man det på DET viset, är den rätt prissatt. | |
|
Som du säger finns det en hel del till salu och de flesta är nya bilar som handlarna har tagit hem och inte blir av med - kanske en hel del kunder som ”förhandsbeställt” och har hoppat av? På kort sikt har jag svårt att se att det kan bli en bra affär, tror det kan bli en rejäl värdeminskning om man köper och tänker sälja igen inom något år eller två. Pratar vi samlarbil så är det så många år bort att det inte ens går att gissa. Sen handlar inte allt om pengar, det kan mycket väl vara en bra affär bara för glädjen att köra runt med en rolig/speciell bil. |
|
| Tror ni inte folk väntar på nya M2 med ev S58 motorn, därav många CS osålda. | |
| Ska den se ut som M3/M4 i fronten så kan väl ingen rimligen vänta på den! | |
| Jag tror folk köper nya M2 med S58 motor oavsett hur grillen ser ut. Tror den kommer bli grym. Att den motorn är bättre och har mer trimpotential än S55 står bortom allt tvivel. Det viktigaste är att man behåller axelavståndet samt inte lägger på vikt. | |
|
sirtobbe, lite så tänker jag. Får nya M2 S58 med 510hk så känns det som en bra uppgradering från min nuvarande M2C. Sen slipper man se grillen när man kör bilen hahaha |
|
| Vad är skillnaderna mellan de båda motorerna? | |
|
De 3 största skillnaderna är att man adresserat S55ans akilleshäl crankhuben samt större turboaggregat och bättre kylning. I fallet med crankhuben är den på S58 i ett stycke. Således är ett haveri där huben delas inte möjlig, vilket kan, om det händer på en S55, göra motorn till skrot. |
|
|
Är det samma grundmotor även i CS modellen? Isf, vilka trimnings åtgärder är gjorda mellan en vanlig M2 och en CS? |
|
| Ingen som har kläm på skillnaden!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.