|
|
|
|---|---|
|
Dagens fråga till BMW mänskligheten. Fått bra deal på en ny 540dt xDrive UE med adaptiv drive mm med 0 mil men inregistrerades 191230. Frågan är om man skall slå till på denna eller vänta in och hoppas på en 545e. Dvs samma drivlina som i X5 och 745e med el och bensin 6:an. El är ju bra på hemmaplan men bensin inte så bra på längre turer. Nuvarande bil har sina mil till 85% på resor som är i snitt 50 mil eller mer varav några på kontinenten. Ja ni hör ju. Jag kanske har svarat jag på frågan själv redan. Men vad säger expert panelen? | |
|
540d bara köp. Fantastiskt fin bil. Vad har du fått för pris? /Anders |
|
|
Givet dina körvanor så skulle jag också rekommendera att köpa 540:n du har fått bra pris på, om den nu har gamla skatten. 545e kommer, inte i år, men sannolikt nästa år. LCI är modest, har sett den, och det är små förändringar. Det var en 540i mildhybrid, vilket de flesta motorer kommer ha efter halvårsskiftet. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Anders 749’ ink v-däck 18”. |
|
|
Och Ja den har den gamla skatten. Mildhybrid i all ära. Sparar säkert någon droppe bränsle men min polare som kör nya A6 Allroad med 6cyl diesel och 48v mildhybrid märker ingen speciell skillnad på förbrukningen |
|
| Med tanke på dina körvanor är nog dieseln det bästa valet! Kör man 75% av milen till och från jobbet så vore läget annorlunda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.