AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
503

Bmw 325i 2007 skakar vid körning

El
1
Elias123
325i 2007
Hej jag har en bmw 2007 325i, den var med om en krock där hjulet träffade rondellskanten men det hände inte så mycket mer än att ratten blev ojämn med hjulet till höger men nu på senaste har bilen börjar skaka väldigt mycket när man svänger åt höger på den sidan bilen var krockad, och senast igår börja bilen skaka hela tiden även om jag bara körde rakt, detta händer när jag har i en växel när jag har den i neutral så skakar den ingenting, sedan när man stänger av dtc så fungerar bilen helt perfekt utan någon skakning, och ibland när man gasar på rejält så lyser antisladd lampan och då går det ej att gasa tills man släppt gasen och gasar igen, vet någon vart felet ligger? Vi har bytt ut tändspole också så det kan ej vara det felet tror jag, tacksam för svar :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En ganska hård krock och det enda som hände var att hjulinställningen behövde justeras? Det är något du inte berättar för oss nu.

Om krocken gjorde så hjulen står snett efter krocken så är stag, leder, bussingar sannolikt skadade så att bara justera så hjulen står rakt igen löser inte problemet. Det lagar ju inte de skadade delarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.