AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
749

Köpråd 118d 2009

Me
8
Meansson
520d xDrive F11 -17
Behöver råd!!

Är väldigt sugen på en manuellväxlad 118d från 2009 som andrabil/pendlarbil. Den har gått 25000mil, är fullservad och har få tidigare ägare varav den senaste har ägt bilen sedan 2012 så allt verkar vara i sin ordning och den har utrustningen jag behöver.

Första frågan: borde man ens överväga ett sådant köp med tanke på eventuella kamkedjeproblem? Om svaret på den frågan är ja, vad borde man isf betala för bilen? Om svaret på första frågan är nej men man ändå känner att man vill ha en 1-serie för runt 40-50,000:- vilken modell och årsmodell ska man köpa då?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Kamkedjan är nog inge problem på den. Vore den en av de bilar med defekt stål i kedjan så hade det märkts för länge sedan. Om den inte är åtgärdad på aktionen under 2015 förstås - men då är ju problemet åtgärdat.

Däremot kan ju naturligtvis precis hur mycket som helst i övrigt gå sönder på en 11 år 25 000 mil gammal bil.
Me
8
Meansson
520d xDrive F11 -17
Tack för svar! Tänkte lite så jag med att det borde ha märkts för länge sedan. Visste däremot inte om att det genomfördes en aktion för detta 2015?!

Självklart är jag medveten om att det är en chansning att köpa en bil som har rullat så pass många mil men det är en chansning jag är villig att ta. Kamkedja däremot på den där bilen blir ju så dyrt så att det knappt är värt att laga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.