AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
968

Ingen varning när temperaturen är under +3?

Jag har en 330e 2017 och jag har för mig att jag fick en varning när jag startade bilen och det var under +3 grader. I morse var det -1.5 och bilen sa ingenting. Termometern fungerar. Någon som kan klargöra mitt dilemma?
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Har råkat ut för samma grej att den inte varnar ibland när det är under +3gr

Ek
27
Eken_70
320 dA xDrive -11
I min E91 så varnar den om temperaturen faller under den magiska gränsen när jag kör med bilen, är temperaturen under gränsen när jag startar bilen så kommer det ingen varning.

Det kanske funkar på samma vis i en nyare 3-serie?
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Om jag mins rätt så har jag i min bil F11 (530) en snöflinga i instrumentet då det är kallt. Normalt så skannar jag av instrumentet vid start för att checka av att allt är normalt.

Men ljudvarningen kommer bara då temperaturen faller förbi gränsen plus 3 grader.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Låter rimligt att bilen varnar vid temperaturfall under körning.

Tack
Transocean
Körde du med en annan nyckel kanske? Min G30 beter sig helt annorlunda om jag kör som " BMW-förare 2". Temperaturplinget kommer direkt när jag öppnar dörren om det är kallt. Automatiskt låsning mens jag kör sker inte. Displayen ser annorlunda ut. Den runda analoga klockan jag har på nyckel 1 har bytts med en digitalvisning på nyckel 2.....o s v
Upptäckte detta då nyckel 1 ville ha nytt batteri jag inte hade hemma, blev då några turer med "reservnyckeln"

M a o är det bara sparade inställningar som skiljer sig och inget fel.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har bestämt för mig att man får en varning om det är under +3 grader C strax efter start....

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hmm. Jag ska kontrollera idén rörande nycklar. Tack
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Nu är ju min lite gammal då, 750:n alltså, men den plingar direkt vid start om tempen är under +3 grader samt om tempen sjunker vid färd. Dock ska jag erkänna att jag inte är så säker på att den säger ifrån öht om det är säg -6. Jag misstänker att varningen kommer just runt +3 grader eftersom risken för oförutsägbart väglag anses ligga just där. Jag har iofs inte letat men har ingen koll på var man ställer in hur den ska bete sig men det ligger väl nära till hands att misstänka att det ligger under kapitlet "klimat" i iDriven.

Min andra, icke-BMW, beter sig just så varför man misstänker att det kan vara fråga om nån standard. Kanske?

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.