|
|
|
|---|---|
|
Hej Får upp 2 st felkoder/meddelande på min f11 från 2012. (inköpt privat för 10 dagar sedan) ): 1. Störning, krockkudde, bältessträckare och bälteskraftsbegränsare. 2. Störning i systemet för fotgängarskydd. Öppna inte motorhuven. Kör försiktigt till närmaste bmw verkstad. Någon som kan tänkas veta vad detta är och om det är farligt att köra bilen trots dessa felmeddelande. Har inte ringt någon verkstad än, hände i fredags. Bilder kan skickas om det kan underlätta. Tacksam för all hjälp Med vänlig hälsning, | |
|
Är felkoderna raderade och kommer tillbaka? Hur är det med batteriet? FAF |
|
|
Återkommande, har ej vågar radera något. Märker inget med batteriet, menar du hälsan? |
|
| Har bilen varit krockad? Har du fått ordning på bilen nu? Vilka delar behövde bytas? | |
| ”Störning i systemet för fotgängarskydd. Öppna inte motorhuven” Kan bero på att gaspatronen (eller vad det nu är) har passerat bäst före datum. Jag har det på min 650i och det är lugnt att köra vidare enligt BMW. Möjligtvis så fungerar ej funktionen om du kör på en fotgängare. Enligt BMW är det få som byter ut dem när tiden passerats. | |
|
Hej Det var tydligen styrenheter till airbagen. Nu är den bytt, 8600kr fattigare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.