|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har i dagsläget en f11 -13 (520). Nu är jag sugen på att byta till F31 eller en Merca c klass typ årsmodell 2017. Antingen M dport för bmw eller Amg pajet för Mercan. Behöver inte lika stor kombi, men har 2 barn 2 och 5 år. Tycker merca c klass är riktgt snygg. Men nu har jag börjat titta på f34. Verkar vara bra storlek i baksätet. Tänker på.vilken som är roligast, bekvämaste samt driftsäkrast? Ngn som har erfarenheter att dela med sig. Mvh/Jonathan | |
|
Hej Jontston Hade en F11 i 5 år och tyckte det var en fantastisk bil. Min bror har nu en F34 så jag har både åkt och kört rätt mycket i dom. Gränsfall på att jag tycker att det är större utrymme fram i F34 än i F11. Främst pga av att det är mer höjd till taket som gör att den känns luftigare. I baksätet är det ingen diskussion, där är F34 klart större. Tittar jag på bagageutrymmet så vinner nog F11 även om F34 har ett stort utrymme. Tyvärr förlorar man lite möjligheter att stuva bagage i GT pga den väldigt sluttande bakrutan som också gör att man förlorar lite sikt bakåt. Men jämfört med "vanliga" 3-serien så är det mer utrymme i GT:en tycker jag. Sen är det ju frågan ifall man tycker om designen eller ej, där är det delade meningar. Personligen så tycker jag den är helt OK och jag tycker om min brors GT såpass mycket så att jag gjorde mig av med min F11 och har nu en G32 och tycker den är bättre än gamla F11 i alla avseenden. |
|
|
Ja. En G32 hade vart fint 😀 Ska testa nga bilar först. Men ngn som har erfarenheter om c klass kombi? Tycker den är så snygg med Amg paket. |
|
|
Hej. Länge sen jag skrev. Skaffade en C klass i Mars i år, men igår bytte jag in den mot en nyare f11. Mercan jättefin men nga saker som jag aldrig kom överens med, den är för låg, knappt köra över gupp sen parkeringssensorerna är väldigt sega (sena tycker jag). Stolarna, hade sportstolar men inte i närheten av Bmw sportstolar tycker jag iallafall. Saknade Bmw för mkt och hittade en fin 520 f11 med msport som får bli trotjänare ett tag framöver 😀. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.