AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
810

BMW Connected låsningsfunktion

42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Vet någon varför låsning och uplåsningsfunktionen funkar så dåligt.

Gick tidigare bara att låsa upp (över ett år) men sedan ca en månad tillbaks så funkar det att låsa via appen.
Men fortfarande så funkar inte larmet via appen.

Jämfört med bekantas betydligt billigare bilar så tycker jag att Connected är riktigt dålig.

Vad tycker ni?
42
785
428
För att få lite perspektiv brukar runt med en bil för ca 800 papp och lillasyrran kör en ny Skoda för typ en tredjedel och hennes app funkar klockrent från start..... inklusive larm?
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Nej, Connected/appen är tyvärr inge vidare. Jämfört med tex Volvo så finns det mycket övrigt att önska... Låsa och låsa upp funkar dock för mig, i princip det enda jag använder någon enstaka gång.
42
785
428
Jo nu efter ett år och flera månader sedan jag kontaktade BMW (inget svar förövrigt) så funkar det att låsa. Men larmet aktiveras inte.

Och ja Volvos är betydligt bättre.

Mekaniskt så är bilen riktigt bra för pengarna. Men gällande uppkoppling etc så är den faktiskt väldigt dålig jämfört med betydligt billigare konkurrenter.

Men för att vara lite konstruktiv. Går det att fixa? Har kollat BMWs hemsida men kan inte hitta några uppdateringar. Förutom för kartor (redan gjort)

Bilen är en 18 med allt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.