|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänker som rubriken antyder stoppa i en 330xd drivlina i en e46 compact. Har möjlighet att komma över en 330xd men med den första m57d30. Ambitionen är att på sikt trimma paketet till runt 300hk och 500Nm. Borde jag med de ambitionerna satsa på den senare m57d30tu eller vad den heter och i så fall varför? Vilken låda skall jag stoppa i? Tankar om xdrive systemet... några direkta svagheter. | |
|
Hej, kul med ombyggnadsprojekt, jag och många andra lär oss mycket genom att följa de. Du har frågor kring olika 4wd, den första är ju om det finns plats i e46:an, men den har du säkert redan täckt in. Rent generellt är min uppfattning att den är enklare att köpa en standardbil, och kanske modifiera därifrån, sätta in nyare teknik i gammal, nja, det kan uppkomma problem, alltifrån centraldatorn till mekaniska, bedömer jag. Men, låt inte min lite skeptiska inställning hindra dig, om du kan satsa lite pengar och mycket egen tid...LYCKA TILL!!! |
|
|
Då förtydligar jag... e46 330xd i en e46 compact... gammal teknik i en gammal bil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.