AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

Vad tycker du om belysningen i baksätet på bmw f11 med panoramatak?

Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej. Är innebos min andra f11 med panoramatak och även om jag gick från en 2011 till en 2017 med ambient light mm så är det samma skitbelysning. Varför har bilen ingen belysning under framstolarna och kan belysningen i taket vid sidorna lysa svagare?

Har ni gjort något för att lösa ljusproblemet?
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Jag har reagerat på samma sak, hur kan så dyra "premiumbilar" ha så sjukt dålig innerbelysning?

Det jag har tänkt göra är att undersöka om det går att sätta dit led-lampor i befintliga armaturer som ger ett bättre ljus.
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Om du testar hoppas jag att du berättar här hur det blev. Håller med. Ordinarie listpris var på min ca 850 000 och sen har de så kass belysning bak att modeller för under 200 kkr har bättre.
rs
241
rs_530dX
BMW 530d BSR xDrive M Sport F11 -12
SAAB 9-3 SS Aero Hirsch -04
Jag har också reagerat men inte tänkt tanken på att göra något åt det. Tycker generellt det är dålig belysning inne.

Följer!
Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
Läser ni ofta böcker där bak, eller vad ska ni med starkare belysning till?
rs
241
rs_530dX
BMW 530d BSR xDrive M Sport F11 -12
SAAB 9-3 SS Aero Hirsch -04
@Sleeper08 => om man har en F11 vem sitter där bak?
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej. Nä läslampa finns om nu någon har ungar som läser böcker istället för att titta på en skärm. Det är det att öppnar jag bakdörren när det är mörkt ute så ser jag knappt golvet och även sätet är belyst som en mindre välrenommerad krogs innersta hörn. Sen är det så att andra tillverkare verkar ha fattat att det är mer välkomnande om hem ser var hen sätter sig och sina fötter.

Snålt är det, som med den mindre komfortstolen som kom för ett par år sen och ändringen av höger framrutetorkare som var klart bättre på E60/61. Den var ledad och tog bort det uppe i högra hörnet av fönstret.

Jag läser varken böcker i baksätet eller åker i högra framsätet men skiter jag i övriga i bilen så kunde jag köra ensitsigt med vagn bak i.

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Är det kanske så att det finns ett utökat belysningspaket? I min 5 GT är det stora lampor som lyser på golvet både bak och fram.

Kan tänka mig att standardbelysningen bara lyser från taket.

/M

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.