|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte byta bromsbelägg och skivor på min 116D (-09). Då har jag hittat kompletta kit från eBay.de med rätt schyssta priser från olika tillverkare (ATE, Zimmermann...). Är det någon som beställt på detta vis och varit nöjd? Mekonomen verkar sälja ATE delar under klassningen "bäst". Syftet med denna tråd är INTE att göra reklam. Sökningen: Länk | |
|
Ate, Zimmermann, Ferodo, Bosch, Brembo, TRW, Jurid och Textar är alla exempel på premiumtillverkare som är OEM-leverantörer till många olika biltillverkare = högsta kvalitet. Tänk dock på att vissa tillverkare kan ha olika "kvalitetsklasser" t ex. Ferodo och deras bromsbelägg - de har "budget", OEM-kvalitet och Sportbelägg i olika varianter. Textar har t ex. standard (ej HC-bromsskivor) och Premium som är höguppkolade... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för infon Johan! Blev lite fundersam då ett motsvarande kit hos exempelvis mekonomen kostar mer tre gånger så mycket. | |
|
Tyska priser är betydligt lägre än vad t ex. Dyronomen tar i Sverige... Halva priset är väl kanske normalt men ännu lägre priser förekommer - beror lite på vad man köper och vem som säljer. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den dystra sanningen...! :) Får nog bli ett Zimmermann kit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Då blir du säkert nöjd. Är original BMW leverantör.har sådan på min 325a Handlar alltid från Tyskland de senaste 10 åren. Se till att göra rent navet ordentligt innan du monterar nya skivorna. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso! Kommer borsta av navet med stålborste och ev. applicera rostomvandlare om behov finns. Borde inte vara ett alltför komplicerat byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.