|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som enligt rubrik, skulle ut och åka men inget händer när jag försöker låsa upp via fjärrkontrollen. Har bytt till nyinhandlade batterier i båda fjärrkontrollerna, samma problem. Läste att det tydligen var "vanligt" på E90 med säkringar till centrallåset som går men mitt symptom är annorlunda. När jag försöker låsa upp så händer ingenting. Inga lampor tänds upp, vare sig strålkastare eller i kupén, blinkers indikerar inte. Däremot när jag använder comfort access och lägger handen på handtaget så hör jag som vanligt en motor/pump(?) gå igång, så någon form av kontakt verkar nyckeln ha. Jag TROR, pga av raden ovan, att batteriet är OK. Larm-dioden i backspegeln blinkar också, iof kräver väl inte den någon enorm drivspänning. Nästa steg är att öppna dörren med "fysiska nyckeln" och antar att larmet då går igång. Men då kommer nästa bekymmer: Om nyckeln, av någon anledning, inte känns av när jag trycker in den i nyckelhålet, hur länge kommer då larmet stå och tjuta? Har någon haft liknande problem eller vet hur larmet reagerar om det inte får kvittens från nyckeln? Hälsningar Olle | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.