|
|
|
|---|---|
|
Skulle kontrollera oljenivån på nyinköpt 550 e61 -06. Vid avläsning av olja är det en gul triangel, vid info fönstret, till vänster endast en oljekanna. Får inte fram ngn nivåindikering där. Får inga felkoder på obdII. Ngn ide? Mvh Mikael | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du måste köra bilen ganska långt innan nivån går att få fram i instrumentet och jag får nog bara fram den under körning har jag för mig. Och har man kört för kort bit så snurrar den bara en klocka. Så är det på min 325a 06. Nu har ju en något lyxigare vagn med idrive och där finns det ju oljenivåkontroll. Brukar ju kolla detta efter provkörning när service är gjort Om det är en gul triangel så är det typ förvarning vore den röd är det lite fara och färde dvs fyll på NU. Oljenivågivare är väl inte så där högkvalivatit så den kan kanske vara felaktig också. Men den ger felkod oftast. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok Tack, tar en längre tur imorgon o kollar. |
|
|
Körde ett par mil idag ingen skillnad på infofönstret.(bara oljekanna) Fyllde på en halv liter, ingen skillnad. Ska koppla upp mot bättre felkodsläsare. Mikael |
|
|
Har bytt givaren, får inte fram den text jag ska klicka på för att se nivån. Vid låg oljenivå får jag varning för låg nivå, men den vägen(markering, text på skärmen) jag skall klicka på för att se just nivån kommer inte upp. Dator fel? Det har hänt ngr gånger under den tid jag haft bilen att den kommit upp på skärmen, men det var längesedan. Har nu iofs ett större problem med stort oljeläckage innanför generator.Men när det är löst så vill man ju kontrollera nivån innan varning. Mvh Mikael |
|
| Har du ingen sticka? Det hade jag på min '06a, bra komplement till digitala givaren. | |
|
Hittar ingen sticka, enligt instruktionsboken är det dieseln som har sticka. Vilken motor hade du? Jag har 550 bensin. Mvh Mikael |
|
| 550 bensin så klart. Satt i bakkant mot torpedväggen på förarsidan om jag minns rätt. | |
|
Du har så rätt, där satt den ju. Lustigt att den inte nämns i instruktionsboken. Många Tack för respons! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.