|
|
|
|---|---|
| Tänkte byta till borrade/slitsade bromsskivor (och belägg) fram och undrar om någon vet vad ett rimligt pris för arbetet kan vara? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Runt 1200 SEK är helt normalt (sen tillkommer alla delar såklart). |
|
Beror ju helt på verkstad och dess timtaxa. Vissa verkstäder kör med fasta priser på bromsar och andra (de flesta) med timtaxa. En till två timmars jobb debiterar nog de flesta verkstäder för den typen av jobb. Ovan givet att det är "bolt on" och inte innefattar byte av bromsok eller liknande. Material tillkommer som redan nämnts... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer det som Johan B säger - det kan gå minst 50% (om inte mer) åt ena eller andra hållet. Men det ger en fingervisning om vad en representabel BMW-verkstad kan tänkas ta (i de flesta fall landar det nog strax över mitt exempelpris - beror såklart på många variabler som Johan B nämner och även tex var i Serige det är). Ett par andra intressanta prisexempel är: Byta bromsbelägg+sensor fram på min 120i kostar 2209 SEK (arbete+material) hos BMW. Byta bromsbelägg+bromsskiva+sensor fram på min 120i kostar 4789 SEK (arbete+material) hos BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.