|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag skulle gärna få information kring en sak o besiktning kring en bil. De är så att jag ska importera en 330D -11 och frågan är den att bilen har fått en smäll i Tyskland och den är renoverad med nytt chassie. Hur funkar det med besiktning i Sverige när inte de är originalnummer utan ett annat? Vad ska jag tänka på? Hur funkar det? Mvh Lars | |
|
Förtydliga gärna! Chassinummer = bilens identitet. Har man flyttat över drivlina och annat till ett annat chassi är det ju tekniskt så att bilen (chassit med chassinummer) som tagit emot delarna som fortfarande är "bilen" men med "donerade" delar... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nu vet jag ju inga detaljer men varför importera en bil med den historiken? Torde ju inte vara brist på felfria 330d i Tyskland, att sälja den nån gång i framtiden kan ju bli knepigt om det finns "tveksamhter". Bara en tanke i all välmening. | |
|
Det finns flera miljoner BMW i Tyskland. Varför köpa en smälld? |
|
|
Vi vet nog alla varför... Den är billigare än resten. Men sannolikt är det en anledningen att den är billigare... |
|
| Jo... Billigt idag, dyrt imorgon. | |
|
Jag har svårt att tänka mig att man "byter chassi" men behåller resten av delarna - det är troligen så att man har bytt identitet på en bil från en skrotad dito - inte helt ovanligt när biltjuvar snor en bil som sedan "uppstår" som en annan snarlik bil genom att man flyttat över det chassinumret till den stulna bilen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Egentligen borde det ju heta karossnummer när det inte finns en ram som en del i chassit. Här verkar det inte som att chassiet flyttats till en i övrigt ok bil, utan som Johan säger så verkar alla ok delar flyttats till ett risigt men okrockat dito. Vem vet var delarna kommer ifrån... kanske Sverige. | |
|
Läget va så att jag skulle importera en bil från Tyskland. Hittade då denna smällda E91an med bra med utrustning som va lagad o bytt chassie på, fick meddelande om att den vart smälld ordentligt så jag avstod. Någon snubbe köpte den smälld och bytte chassie på bilen och behöll delarna som gick o använda. Den bilen hade gått 9K mil o va inom mina kriterier bra. Blev som tur va inte den utan hittade en E91 330D M-sport på 1500 mil i Tyskland. BMW själva ägde den som testbil i München. Bilen va fullproppad av utrustning så då slog ja till. Tack endå för infon!! /Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.