AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
600

e39 97 535 rattfrågor och xenon

pa
271
panda666
535ia 97 sedan
Hej!

Verkar som att ja har original xenon på min 97a 535, jämförde med en 530 från 2002 och det såg precis samma sak ut i motorrummet. Antar då att jag har d2s xenon lampor? trodde 5 serien kom inte me xenon förrän 99 eller nått.

Hatar verkligen min ratt som sitter monterad på nu, lyfter ja den lite så ser ja inte hur många km kvar till tom tank, sänker ja den för mke så ser ja inte hastighetsmätaren^^ har den just nu i mitten typ så ser båda 2 lite dåligt. Har läst runt här och överallt och det verkar vara lite svårt för min modell att skaffa en nyare ratt och tänkte istället för att återuppliva en jättegammal tråd att fråga här istället vilken annan ratt passar min bil utan problem me airbag osv? som sagt min är en 97 535.

Denna har ja på nu, satt när ja köpte bilen.

Länk

Vill ha typ denna eller vilken annan som helst som ger mig bättre syn på instrument panelen.

Länk

Uppskattar verkligen tips på vilken annan som helst ratt som passar min bil förrutom den ja har på nu.

Tack!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Gränsen mellan Airbag systemen har jag för mig är 99.03 då kom två stegs Airbagsystemet. Ej kompatibelt

Xenon kom nog tidigare än 99 däremot blev det nog standard i sverige från faceliftmodellen med Angeleys

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
pa
271
panda666
535ia 97 sedan
Min har xenon och angel eyes därför är ja fundersam. Det ser originalt ut och är ju besiktat till 2020 oktober typ, har kollat dom äldre protokollen och ingenstans verkar det vart problem me det. Men vilken ratt passar min bil? är det bara o kolla skroten efter en från just 97? Den som ja länkade passar inte min bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.