AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.112

Byta bälg i sydvästra Skåne

Mr
9
Mr Hill
520d Touring xDrive -14
Gggrrrrr

Då hänger bilen vänster bak efter en natt .....kul inför sportlovet då den ska gå 180 mil.

Någon som har tips på verkstad i sydvästra Skåne som kan fixa till en rimlig kostnad? Känner att de stora kommer att ta en mindre förmögenhet för detta. Har inte tid eller orka att titta på detta själv!
Gäller 520D Xdrive 2014

Det kan du fixa själv, beställer du från Tyskland idag så har du det i slutet av veckan.
Tar 30 minuter på lyften sedan är du klar.
Mr
9
Mr Hill
520d Touring xDrive -14
Tyvärr inte tillgång till lift
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Bilteknik i Lund är mycket bra, snabba och har rimliga priser. Ofta svårt att snabbt fåt tid numer dock

Matthias
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Lyft behövs inte.
Jag bytte mina hemma i garaget. Det räcker typ med domkraft, fälgkors och ringnycklar.

Angående verkstäder i närheten så har jag ingen aning.
rs
241
rs_530dX
BMW 530d BSR xDrive M Sport F11 -12
SAAB 9-3 SS Aero Hirsch -04
Jag köpte Arnott och lät Förenade bil göra jobbet. Jobbet kostade inte så mycket och de kalibrera bälgarna också.
thekinglives
rs_530dx: "kalibrering" nivåjustering? bytte du mer än bälgar? eller är det detta du menar med kalibrering?
Länk
thekinglives
Länk

Här är instruktion på hur du byter Bälgar.
rs
241
rs_530dX
BMW 530d BSR xDrive M Sport F11 -12
SAAB 9-3 SS Aero Hirsch -04
@thekinglives => lite osäker men verkar så för mig förklara de att de ställer bilen på ett plant golv (säkerställt plant) efter de bytt och ser till att höjden från mark till chassit är enligt BMW värden via en dator som de styr luften och när höjden är rätt ställs det in med datorn så bilen kommer ihåg det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.