|
|
|
|---|---|
|
Kollat lite på denna men svårt för att bestämma mig. Hur hade ni resonerat kring mil och så vidare ? Den har visserligen gått långt men stor del av milen är ju längre sträckor och gick väldigt mycket första åren hos den första ägaren. Länkar till annonsen här på kvd : Länk Alla tips, förslag, råd och så vidare är välkomna. Kör 535D E61 just nu då jag sålt F11:an nyligen. Men vill gärna ha en SUV just nu men inget nyare då huset tar större delen av tiden och pengarna också. Tack på förhand! BMW = BRING ME WOMEN | |
|
Tja, en rejäl provkörning borde ingå iaf :) Jag menar att då först kan man säga om bilen ens är värd pengarna som den redan nu är uppe i på KVD. Visst, den ska ju vara kontrollerad av tekniker , men jag skulle då vilja själv checka upp den.. T.ex.>>>Hur mår turbosarna? Hur ser den ut under mht läckage och andra skador(bucklor/intryckningar)? Ingår två omgångar hjul(sommar o vinter)? Etc,etc.. Sedan är det alltid en fråga om man ska köpa en långmilare och reparera lite "nu och då" eller köpa en som gått lite mindre och eventuellt klara sig med mindre reparationer/byten.. Jo...beror såklart hur den är skött tidigare, men just detta exemplar verkar kanske inte vara världens mest välskötta långmilare.. Jo, spontant tyckande av mig kanske måste förtydligas...baseras bara på bilderna och beskrivningen som finns såklart. Mvh Janne. |
|
|
Länk Jag personligen skulle satsa pengarna på denna istället...TROR att det skulle bli mindre problem med den. Jo...den blir dyrare i inköp, men i längden så är den nog ett bättre köp. Givetvis måste man kontrollera den på sedvanligt "begagnat köp vis" också.. Mvh Janne. |
|
|
Jag kan förvisso hålla med och den X5:an lär väll sluta någonstans på 90-100 k i vilket fall som. Jag menar att man får räkna in slagavgiften samt inköp av sommar fälgar och däck också. Har ju sätt flera som rullat mindre för 120-180 k men min tanke är då att det är ganska så svårt att kolla upp miltal och historik på flertal av bilarna om det är så många ägare vilket det oftast är på en del av dessa bilar. Man vill ju inte köpa en som rullat 15-19 k enligt mätaren men egentligen rullat det dubbla. Många företag byter tyvärr bara in och har inte alls någon som helst bakgrundskoll på bilarna det tar in när man ringer och frågar. Här är något exemplar till jag kikat på ---> Länk Kom gärna med andra förslag att kolla på också. Jag kan lägga mer men då ska det ju vara värt pengarna också. Sen vill jag kanske inte lägga 250 k precis och jag räknar med att bilen blir ganska svårsåld efter 4-5 års ägande ? BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Länk Carinfo är ett av sätten att få in lite mera information om ett specifikt objekt.. Ganska bra sida om frågar mig. Där ser man om ett objekt är t.ex. uppenbarligen "skruvat". Mvh Janne. |
|
|
@Janne T Japp jag kollar på transportstyrelsen,Car info samt bilpriser.se men de som skruvar "snyggt" gör ju detta mellan besiktningarna. Vore ju fint att köpa en X5 som kanske ändå gått långt men ändå är välskött och fått mycket nytt och bytt. Kollar på denna lite just Länk nu men har svårt att bestämma mig vad jag tycker om miltalen 34000, känns som man inte kommer kunna sälja själv när den rullat 40000-45000 ? eller vad tror ni ? Värdeminskningen är jag införstådd med men tänker mest om det överhuvudtaget kommer gå att sälja framöver? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.