|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska beställa Umnitza ICE VXX angel eyes men funderar på att även skaffa dessa för ett starkare helljus: Länk Är det någon här som har erfarenhet av dessa och vet om det är något att ha? Finns det något bättre? Tack på förhand! | |
|
Det är inte alls säkert ljuset blir bättre av LED, det handlar om hur ljuset faller i reflektorn. Finns flera test som visar att ljuset blir sämre. Hur stark själva ljuskällan är avgör inte enbart ljuset. |
|
|
Jag är medveten om detta då jag kollat på den video du länkade tidigare när jag började fundera på detta :) Det är huvudsakligen därför jag undrar om någon här har erfarenhet av just dessa då jag vet att vissa är sämre på alla plan, vissa är bättre i projektorer och vissa är bättre i reflektorer men att det är väldigt olika :) Mitt mål är att hitta en lösning som ger ut bästa möjliga ljus i helljuset för att se så bra som möjligt i mörker. Ett plus är om de är vitare så de passar bättre ihop med halvljuset i xenon men detta är inte viktigare än ljuset i sig utan snarare en bonus om möjligt utan att offra ljuset. Vad skulle du rekommendera för att uppnå detta? Har tittat på LED samt Osram Night Breaker Unlimited men vet inte vad jag borde göra för bästa prestanda då jag inte har testat några personligen än :) |
|
|
Köp led-ramp eller liknande så har du bättre ljus för en billigare peng. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tycker inte att LED-ramp passar så bra på E39 utan är intresserad av bästa lampa till original helljus i strålkastarna | |
|
Montera xenon lampor i helljus. Gjorde det på en e39 jag hade och det blev sjukt bra ljus jämfört med original Kör på 55w så blir det inga felmeddelande Mvh |
|
|
Funderade på detta men har två frågor kring detta alternativ. 1. Hur bra fungerar det att blinka med helljusen om de är xenon? De har ju en uppstartstid. 2. Hur blev ljusbilden i reflektorhuset? Några bilder? Tack på förhand! |
|
|
Hej Blinka med dom är inga problem sen tar det några sec för dom att lysa med full effekt Tyvärr inga bilder var typ för 9 år sen så jag misstänker att dom blivit bättre än då 😃 Mvh |
|
|
1. Det är inte så bra för HID xenon att bara tända-släcka (blinka), det sliter. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.