|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E91 2007 , 318i med manuell vxl som gått c:a 13500 mil. Bilen är i bra skick och kamkedja med tillhörande löpskena och spännare samt vevhusventilation är bytt. Bilen är nyservad och det finns 17-tums sommarhjul med nya däck, vinterhjul med bra dubbdäck och motorvärmare monterad. Bilen är nybesiktad utan anmärkning och nyskattad ! Har insett att bilen inte behövs längre, och behöver en större bil pga av stor familj! Dels undrar jag om det bästa är att lägga ut annons,och då vad är "ett ärligt och rimligt"pris, eller ska jag försöka byta in den mot en större bil typ Ford S-max eller annan 6/7 sitsig bil? Tacksam för svar! | |
|
Hej! Om man har "blocket som referens" så finns det väl en rimlig förutsättning att lägga ut den för 40-45', och efter sedvanligt relevant prut, tja 39900?...Bra att kamdrivningen är utbytt, det borde höja värdet kan jag tycka. Positivt är att den inte har gått så långt(nästan lågmilare), det blir ju ett "bra motsvar" vid eventuella prutningsförsök :) Utrustningen är också en parameter att diskutera.. Om vagnen t.ex. har skinn, sportstolar etc. höjer det värdet, eller iaf lättare att sälja. Vad gäller inbyte så är väl kontentan av en dylik affär>>> En penningförlust. Men du blir ju "av med problemet" och slipper ödsla tid med att sälja själv.. Mvh Janne. |
|
| Vad har den för utrustning? Färg, inredning, stoltyp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.