|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag hade problem med att motorlampan tändes (gul) ibland. Försvann vid nystart. Om jag körde vidare med gul lampa och gasade på lite så blev det röd lampa och motorn stannade men kunde återstartas. Bilen var moderat chippad av Fekzen. Någon här som haft motsvarande problem? Bosse J. BMW CS 185 H | |
|
Har du några felkoder som kan peka ut riktningen mot felet? Felkodsavläsning är nog första steget i felsökningen om du inte kan se något uppenbart problem. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jodå, jag fick en felkod som pekade på en trycksensor som jag bytte men samma resultat. Laddade ner den senaste versionen från BMW och då försvann ju chippningen. Därefter inga fel. Funderar just nu på att chippa igen. Skumt fel, då andra med samma chip inte haft problem. Vad jag vet, i alla fall. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Inget klander av Fexzen, tvärt om. Vi har en bra dialog i ämnet och bilen gick riktigt bra mellan felindikeringarna. Syftet med mitt inlägg var att efterlysa erfarenheter lika mina men det kanske inte är så vanligt att chippa en 118d X1. Frågan: Har någon chippat en 1,8 d? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Hej vi har mappat våran x1 18d 2013 va mkt problem första gången varnade den för att den ej kunde höjja bränsletrycket. Så vi fick lägga in orginal igen. Sedan bytte vi soppafilter och bränsletrycksensor. Åkte tebax i dag då varnde den för att växellådan ej handerade mappningen. Så han fixade det. Dock så känner jag typ ingen skillnad efter den blev mappad. Den laddade 19psi orginal och nu det samma efteråt så verkar att vi ej fått något mer laddtryck i alla fall. | |
|
Har BMW lagt in ngn form av stopp i programvaran så det djäklas vid en optimering? Skulle inte förvåna mig då dom tar gruvligt betalt för samma motor i 2,0 spec och där är det inga problem att trimma. Dom går som tåget. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Det nåste ju vara något sånt. Han som mappade sa att det var just årsmodel 2013 som krånglade för den hade styrenhet från den gamla årsmodellen och den nya motorn. Så vi är då superbesvikna i alla fall. Får se om en annan firma kan lösa problemet. Fick du ut nån märkbar effekt? | |
|
Jodå, det var märkbart bättre vrid, bättre än std. 320, så jag var nöjd så. Nåt skumt är det i alla fall. Han som gjorde mitt chip är erkänt duktig. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.