|
|
|
|---|---|
|
Strul med 535D GT när det gäller Nox-givare. 11000 mil o bytt kvävedioxidsensor efter katalysatorn. Dyrt som f-n! Nu säger verkstaden att kvävedioxidsensor innan katalysatorn oxo e kass o måste bytas, utan garanti så klart 🤨🤨 Sitter det verkligen NOX-givare både innan o efter katalysatorn? Någon som vet? Nettan | |
|
Hej. Välkommen! Slösurfade lite och landade här. 535D stämmer, men det handlar om en USA - bil, så dubbelkolla artikelnumret för din bil på RealOEM.com. Gjorde ett försök åt dig, men som sagt kolla! Nr 1 och nr 15. Om det stämmer, finns det två i din bil. Man kan onekligen fråga sig om verkstaden hade koll och bytte rätt sensor, men det är bortom min kunskap att ha någon mening om. Fast det förefaller mig ganska osannolikt att båda sensorerna skulle ha klivit av samtidigt. Länk Gjorde nyss ett försök på RealOEM.com : Länk Hoppas att det hjälper dig lite på vägen. :) /Lennart |
|
| Osannolikt att båda skulle vara dåliga samtidigt. Du bör dubbelkolla med verkstaden om de verkligen gjort rätt. | |
|
BMW bytte den efter katalysatorn o 2 veckor efter lyste motorlampan igen. Då var det dax för den främre, o ja, ifrågasatte men man e ju jäkligt liten på jorden när det gäller sådant här. Har dessutom BMW Premium Selection garanti men enligt BMW (Förenade bil) så gäller inte den i detta fallet. Tack för hjälpen 👍 Nettan |
|
|
Jag har en känsla av att Förenade Bil (i Malmö?) tycker sig ha en svag motståndare och bara blånekar. Premium Selection har tappat sin aura, helt klart. Snart platsar alla beggade med schysst lack i det segmentet. :( /Lennart |
|
|
Svag motståndare ja, för bilar e ju en hel vetenskap så uppskattas verkligen att få hjälp ifrån kunnigt folk. På BMW:s sida står det så snyggt att garantin består av mekaniska o elektroniska komponenter! O ringer man huvudkontoret i Sthlm så är de mer korkade än vad jag är i det här fallet.Har bett o få en spec på vad den där ’garantin’ igentligen ska omfatta så får väl se om den dyker upp. Så garantier o förenade bil=besvikelse! Nettan |
|
|
Vad som igår i Premium Selection garanti (det finstilta): Förkatalysator katalysator endast vid felaktiga avgasvärde Andra katalysator Efterkatalysator Nettan |
|
|
Det vanliga är att NOX sensorn FÖRE SCR-Katten ger upp först då det är varmare och mer NOX före än efter Katten. Den efter brukar gå några tusen mil till.. Felet brukar inte dyka upp direkt i displayen om man resettat, Det kan ta 20-30 mil eftersom bilen mäter över lång tid innan den bestämmer sig för att det är fel. Hur långt hann du köra innan felet kom tillbaka, Var det under 20-30 mil kan det alltså vara den främre som varit problemet hela tiden. Svindyra är sensorerna verkligen, runt 7500 st och 10.000 inkl arbetet. Hittar ingen som säljer billigare eller pirat i Europa men är betydligt billigare i USA för original. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.