|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ligger på blocket: Länk Blev lite misstänksam av texten: "Jag köpte den för drygt ett år sedan för att bygga banbil av den. Men med företagande och 3 barn är det bara inse att tiden inte finns. Därför har jag nu besiktat den och lagt in denna annons. " Haft den i ett år men så har den ett nytt regnummer. Är importerad 2019-12-12. Chassinummer (WBSBL93422JR17448) dyker upp i USA rapporter. Hade gått 10 695 mil 2013 sedan unknown. Försvinner ur amerikanska rullor 2016-08 Står inte registrerad på säljaren. Vad tror Ni andra? Är jag bara nojjig? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Köp en carfax om du är orolig, sannolikheten för att en europabil som importeras från USA är krockad i någon form är väääääldigt stor. Det lönar sig helt enkelt inte annars att importera därifrån. Men å andra sidan, vid det här laget kan ju bilen vara fixad och även "okrockade" exemplar känner av tidens tand och kräver underhåll. |
|
|
Telefonnumret i annonsen går till ett företag på samma ort som reggade ägaren bor i, säljaren och ägaren verkar bo på samma adress, så just det är säkert inga konstigheter. Har bilen köpts oregistrerad så är det nog inte bilens riktiga förvärvsdatum som står i bilregistret utan mer troligen när bilen kom med i systemet. Mao säger det antagligen inget om när bilen har köpts. Bilen kan ju ha funnits i Sverige i flera år utan att det syns i några papper om inte registreringen påbörjats. Men sen kan det såklart finnas andra saker som gör att en us-import behöver kollas upp noga... |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Löwet. Är inte orolig - är nöjd med den jag har utan det är mer för "andra" om de nu skulle vara intresserade. GE. Givetvis kan det vara så. Jag tyckte bara att det var konstigt - därav titel heads up utan att "anklaga" ngn. En ev potentiell köpare får göra sin egna undersökning och värdering av storyn. Den har blivit avreggad i US 2013 med 10 00 milisch. Vid regbes står det 12 500 isch mil och i annons 19500 isch mil. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Personligen hade jag letat vidare, Skulle inte ge dem pengarna för en usa-importetad bil och med dem miltalen. | |
|
"Den har blivit avreggad i US 2013 med 10 00 milisch. Vid regbes står det 12 500 isch mil och i annons 19500 isch mil." Det som står vid besiktningen är nog en mätaravläsning i miles och det som uppges i annonsen är omräknat till mil. Verkar rimligt iallafall. Enligt carinfo är den exporterad från US 2016, inte 2013. Men jag ser ingen mätaravläsning vid det tillfället. Har du hittat det på nåt ställe? |
|
| Till salu nu och låter som en påse nötter i motorn: Länk | |
Bud på 80 000 kr är den ens värd det? Som Löwet skriver - låter illa i motorn. "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
Kanske för den som vill gambla eller kan tänka sig att renovera motorn från grunden, då är väl 80 k helt ok? Den verkar dock inte ha en salvage title med sig från USA, det är ju positivt i alla fall. Aktuellt bud 82 k |
|
| Tror inte de släpper den för i närheten av 80 dock. Reservationspriset lär ligga mkt högre. | |
|
Som återkoppling så blev aktionspriset 152 000 kr... (reservationspris uppnått) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.