|
|
|
|---|---|
|
Hade tillgång till en termograferingskamera passade på att ta lite bilder på min bil, F11 530dTx steg 1 trimmad, när den stått i garage, motorvägsvarm, både inne, utanför, motor, turbo, bromsskivor, värme i sidospegel som funkar resp inte funkar osv :-) Trodde själv det skulle läcka mer värme från motorn till kringliggande karossdelar, nu regnade det när jag körde så det kan ju kylt ner snabbt. Länk => | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lite roligt och udda! En sån där kamera kan faktiskt även vara bra till diverse felsökning (vilket du upptäckte av en slump), alltifrån att snabbt kolla vilken eller vilka cylindrar som går dåligt till att se om någon tjuvström går igenom elkomponenter såsom säkringar och reläer (de blir varmare än de övriga då). Fast jag tyckte mig se att bromspedalen var glödhet medans gaspedalen var iskall - ska väl vara tvärtom ;-) |
| @bmw-slangen => man kan ha väldigt roligt med den. Använde den för att felsöka ena sidospegel och dess uppvärmning sen tog jag massa andra bilder. Synd att regnet kunde mer. Hahaha ser det med bromspedal nu ajaja :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.