|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt göra E91an lite mer redo för livet som fraktare av småbarn. Gummimattor är då en given investering och har kikat runt lite. Original är ju alltid original, men finns det andra alternativ som är billigare eller rent av bättre? Rezav-plast säljs lite överallt och Schmiedman har ju nån variant också. Vad ska man ha?:) | |
| Hova.com deras bagagerumsmatta är bättre än original. Original har en kant en bit in vilket gör att det inte är plant hela vägen. | |
|
Här köpte jag till vår Toyota LC. Mycket nöjd. Och genomgående bra betyg också från andra. Tunga, välpassande, precis som jag vill ha dem. Jag hittade ingen direkt länk, men googla carbodydesign_eu, om inte länken nedan (som jag hittade på ett Volvo-forum) leder dig till målet. Edit: nu blev länken bättre, tror jag. Länk? /Lennart |
|
|
Båda ni har tipsat om Rezaw-plast mattan så det låter ju riktigt lovande för den är ju billigare dessutom:) Hur har ni gjort med mattorna fram i kupén? Kan det funka med rezaw även där? |
|
|
Ja, det var dem jag köpte. Inte till bagageutrymmet, dit hade jag nåt gammalt jox från tidigare. /Lennart |
|
|
Jag ser att mattorna till kupén även anses passa E46, f30, f32 och f36. Man undrar ju hur passformen är? Fast de kanske är tillräckligt lika? |
|
|
Min generella reflektion gällande eftermarknadsmattor och original dito är att till kupén är det sällan att eftermarknadsmattor passar särskilt bra - visst de ligger där på golvet men det brukar bli glipor och oftast har de en tendens att glida runt lite... BMW-mattorna har låsfunktion som låser fast dem i golvet och passformen är 100%. Jag skulle hellre köpa begagnade originalmattor än nya eftermarknadsmattor för kupéutrymmet. När det gäller bagageutrymmet finns det en del bra eftermarknadsmattor som kan vara minst lika bra som originalmattorna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, då är det nog kanske bäst att köpa bagagemattan från rezaw och leta upp org mattor till kupén... Är det samma mått för alla varianter coupe, cab, kombi osv eller behöver jag ha specifika mattor till e91? Blir lättare att hitta om jag kan ta från alla versioner. Cabar brukar ju kunna vara lite spec bak? |
|
|
Mina Toyota-mattor ansågs också passa till flera olika modeller. Och det kan väl sägas att det finns några mindre och onödiga ursparningar, men de spelar just ingen praktisk roll. Passformen är i det närmaste perfekt och dessutom tyngden tillräcklig för att de skall ligga still. BMW:s fastsättning känns ju bra att ha, men den har egentligen heller inte någon praktisk funktion; mattorna ligger still eftersom passformen är bra där också. Men jag insisterar inte, vill bara förtydliga. :) /Lennart |
|
|
Det är inte samma mellan kombi och 4-dörrars i alla fall - troligen är det en specifik för cab. Ev. kan det vara samma som coupé. Om du går in på realoem.com och knappar in ditt chassinummer och letar dig fram till mattorna och sedan klickar på art./reservdelsnummret, så får du upp en lista över vilka bilmodeller den passar till. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Mycket bra tips i denna tråd:) Lyssnar brett, så även om ni inte är helt överens uppskattar jag all input. Ska kika på Realoem och googla loss lite mer och se om nån har specifik erfarenhet av rezaw mattor till kupén på e9x. Begade orgmattor är ju inte helt dumt. Har fått liv i ett antal uppsättningar gummimattor på begade bilar så de behöver inte se trista ut. Lite avfettning och högtryck gjorde mina V70mattor som nya:) |
|
|
Har haft rezaw i min gamla 3-serie och nu i 5-serie dock bara i bagageutrymmet och är grymt nöjd med dessa. Original mattor i kupén för passform och att de sitter fast i golvet. |
|
|
Beställde begade kupemattor från en bildemo för 350kr + frakt igår vid lunch. Redan idag kom mattorna och ligger nu på plats i bilen. Blev kanon, mattorna ser nästan nya ut och original passar ju såklart som de ska:) Då är det bara bagagemattan kvar och ska beställa inom kort. Trodo verkade vara klart billigast på rezaw mattan, men de verkar vara slutsålda för närvarande... Nån som handlat av Trodo? |
|
|
Jag har handlat på Trodo en gång och då funkade det bra. Och billiga var de också. Jag köpte rezaw mattor till X2an (på hova och ebay) och tycker de funkar bra. Det följer med en del olika fastsättningsgrejor till de främre som jag inte har använt. De åker omkring lite men inget direkt störande. Bagagerumsmattan har bra passform./ Peter |
|
|
Nu är en Rezaw bagagematta beställd från Trodo för 375ink frakt istället för 604kr på Hova. Vet inte om det är exakt samma, men billigt blev det i alla fall:) |
|
|
Nu ligger bagagemattan i bilen och det blev bra... Ok passform och ser bra ut. Vet som sagt inte om det är exakt samma variant som Hova mfl säljer klart dyrare, men tror att en reko bagagematta för 375kr ink frakt är bland det billigaste man kan få tag på. Så blev lite jagande av hundralappar denna gång pga studentbudget, men för totalt ca 880kr fick jag gummi överallt så är nöjd. Är väl ca en tusing sparad mot att gå in direkt hos BMW. |
|
| Hova alla dagar i veckan. Rezaw har jag bak på min i f31an och den gör sitt jobb bra. | |
| Är det samma Rezaw som på Trodo är det billigare där:) | |
| Inte en aning, bagagerumsmattan låg i när jag köpte den, bara kompletterat med golvmattor från hova och dom är riktigt bra :) | |
Transocean |
Begagnade eller eftermarknadsmattor köper ni här: Länk |
|
Transoceans förslag verkar tyvärr slutsålt haha Men för framtiden kan jag rekommendera dessa: Länk Har sån i 1an, halkfritt material, perfekt passform, bra pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.