AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.187

Spritt ny generator, men laddar inte

Tr
3
Trana
320i Touring -04
Min 320i -04 slutade ladda när jag va ute å åkte. Batteriet dog och bilen stannade.
Min fru kom med ett nytt batteri så att jag skulle kunna komma hem, men då lyckades jag kortsluta batteriet.
Nu till problemet.
Köpte en helt ny generator som jag stoppat i men bilen laddar fortfarande inte!
Behöver generatorn nån slags signal som berättar att den ska ge laddning och att de som ger signalen är trasigt lr har jag helt enkelt lyckats få en helt ny fast trasig generator?
Har mätt på generatorn när bilen är igång men ser bara hur mkt ström de är i batteriet som dalar i volt.

Nån som har en teori?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
På äldre bilar/generatorer måste laddningslampan vara hel för att generatorn ska ladda, men jag är tveksam att en så pass ny bil har den funktionen.
Har du kollat vad som övrigt fungerar på bilen, förutom att den startar och går ??
Förutom tjocka matningen från batteriet ner till startmotorn, brukar det finnas en tunnare kabel, utmed den finns en smältsäkring bakom en krympslang, vet inte var den skulle finnas på din bil eller var du har batteriet. Men på bilar med batteriet bak brukar den vara under mattan i bagaget eller under baksätet.
När den säkringen gått brukar bilen starta, men saker som fönsterhissar, taklucka, centrallås, cigguttag mm inte fungera.
Tänkte om du bränt den när du kortslöt batteriet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.