|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nybliven BMW-ägare sedan ett halvår. Har en F31 320d LCI från 2017. Upptäckte för någon dag sedan att vänster bakljus på bakluckan lyser väldigt svagt. När jag knackade till på den så lös den en liten stund som den ska och sedan flimrade den lite, för att slutligen lysa lika svagt igen. Se bild här: Länk Någon som varit med om det tidigare och har några tips? | |
|
Ingen egen erfarenhet men tycker mig minnas att jag läst att det inte är helt ovanligt. Verkar vara nåt med kretskortet.... Sök här på forumet. Men om minnet inte sviker så finns det två lösningar. 1. pilla ut kretskortet och försök hitta vilken lödning som inte håller. 2. Köpa en ny lampa för dyra pengar. Kan iofs tycka att en så pass ny bil (lampa) ska gå på Good Will, det är som sagt inte helt ovanligt men BMW verkar låtsas som det regnar. Men återigen, inget som jag har egen erfarenhet av så vänta in flera och förhoppningsvis mer initierade svar :-) Niklas Fransosen |
|
|
Med en så ny bil skulle jag kontakta BMW-verkstaden och fråga om de tycker det är rimligt att lyktan ska gå sönder så tidigt... Med lite tur och viss argumentation kan man kanske få det på good-will. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ett mek-tips, som kanske kan bli aktuellt. Det gäller en äldre bil (2012) men ger åtminstone en hum: Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.