AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.487

G30 LCI - Nya femman 2020?

sa
275
sarli
I4 m50 G26
Vad vet vi om nya femman? Kan vi samla skvaller och lösa rykte i en tråd?

Har sett spionbilder. Nya framlyktor (nytt tillval med laser som G20?) och nytt utseende på baklampor men annars verkar det vara små skillnader. Förhoppningsvis inga jättenjurar som 7:an? 520d som mildhybrid. Kanske en 545e med B58, 6:a och laddhybrid!

Min säljare kunde bara säga att dom kommer med mer info i maj.

Lutar åt en 530e men har ingen brådska så tänkte vänta in LCI.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag hade förmånen att se en förseriebil av G30 LCI på BMW Sveriges Closed Room visning i Göteborg före jul.

Hyfsat stor förändring i fronten med nya strålkastare och grill, mer lik G11 men utan jättenjurarna, här tyckte jag det var ett lyft jämfört med dagens modell. Laserljus som tillval, som idag bara finns att välja till på 50i/50d?
Baktill ingen större förändring av form, endast uppdaterade baklampor vad jag kommer ihåg.
Invändigt har naviskärmen blivit större än på dagens modell men i övrigt inga stora förändringar, den uppdaterade layouten på instrumentet kom redan på modellår-20 men om det var någon större förbättring kan diskuteras.
Motormässigt införs 48 volts mildhybrider löpande på alla motoralternativ, 520d fick detta redan från novemberproduktioner.
Gissningsvis kommer även 6-cyl bensin och dieselmotorer ha 48 volt när LCI introduceras.
Bilen på visningen i Göteborg var en 540i M-sport med 48 volts mildhybrid

BMW CS #5139
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Intressant. Fick ni någon info om effektnivåer för 540i med mildhybrid?
LCI verkar ha LED bakljus i samma form. Kan det vara möjligt att byta bakljus på pre-LCI till de nya (när de nu kommer) eller är LED mer krävande än så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.