|
|
|
|---|---|
|
Gick och köpte mig en Carly felkodsläsare och fick då upp en del felkoder relaterade till glödstift: 28ce00 : LIN BUS COMMUNICATION 242F00: GLOW CONTROL AMPLIFIER CYLINDER 5 DEFECTIVE (+ samma för övriga cylindrar) 241D00: FAILED MESSAGE OG GLOWPLUG GSG 288B00: POWER MANAGEMENT , CLOSED CIRCUIT PROTECTION (LAYER AEPRUHVERL) QUIESCENT CURRENT INJURY Tycker bilen går som den ska, går kanske lite ojämnt innan den är varm men känns helt normal när den gått någon minut eller så. Tycker den verkar dra lite mer än tidigare dock, kanske en halvdeciliter per mil (ligger på 0,78/mil i snitt, huvudsakligen landsvägskörning) Inga felmeddelanden från bilen själv, bara via Carly. Uppenbarligen något som är fel men är det något att bry sig på och ligger felet i så fall i glödrelät, i glödstift eller nån annanstans? (Tycker att om problemen ligger i glödstift borde det vara nåt enstaka som bråkar, inte alla på en gång) | |
|
Har du raderat, kört ett tag och läst igen? FAF |
|
| Japp, jag har nollat, felkoderna dyker upp igen. 288B00 är den som dyker upp först, de andra kommer senare (troligen efter kallstart). | |
| Det finns satser att köpa med allt från t ex eBay. Jag bytte allt och det kostade bara ca 1200 kr i delar. Prisvärt tycker jag! I mitt fall var det bara ett glödstift som gett upp. I ditt fall borde det vara styrenheten som är paj. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Glödstift och styrenheter är förslitningsdelar bäst är att byta rubbet. Så funkar det några år igen. Det är oftare fel på styrenheten än glödstiften på BMW tycker jag mig noterat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.