|
|
|
|---|---|
|
Har en 520D -11 som verkar äta kromsar. Jag har bytt skivor och belägg runt om för ca 2 månader sen. Anledningen var att det slog som tusan i bromsarna. Nu när jag känner på skivorna bak så är de ojämna när man känner med fingret, bara eftar 2 månader. Dessför innan så byttes skivorna bak för ca 2 år sedan. jag tror att skivorna kommer från samma återförsäljare(Ej BMW ORGINAL). Börjar tro att det är återförsäljarens skivor som har dålig kvalite. Nu tycker jag också attdet börjar pulsera lite vid inbromsning.(det var därför jag kände på skivorna) Någon som känner igen problemet? isf hur löste ni det? | |
|
Hej, När det gäller skivorna / bromsarna bak, kan man misstänka kärvande bromsok som gör att bromsarna ligger på hela tiden. Om man inte kör "aktivt" och bromsar hårt ibland, aktiveras inte bromsarna bak tillräckligt ofta med följd att framför allt kolvarna riskerar rosta fast lite och börja tröga. Men även styrpinnarna kan råka ut för det och ge samma resultat. /Lennart |
|
|
jo det är klart... men glidpinnarna hoppas jag verkstaden som bytte sett över. och i detta fall gäller det bägge sidor, känns konstigt om bägge oken var dåliga. jag kör ganska aktivt och bromsar lite hårt, just för att de ska användas. det har inte luktat heller om den så om det ligger emot är det väldigt lite. |
|
|
Nå, det var bara ett förslag. Man brukar ju ofta kunna se på skivorna, eller som du skriver, lukta och känna värme, om något är riktigt knas. /Lennart |
|
| ja, självklart. alla tips mottages :) | |
|
Hur långt har bilen gått? Vad menas med "ojämna" gällande bakre bromsskivornas yta? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.