|
|
|
|---|---|
| Någon som har tips om en bra sådan? | |
|
Falck har funkat klockrent när jag behövde de i Sverige och de har täckning i Europa dock vet jag inte hur väl det funkar där ute. Blev stående med motorras i Tyskland för några år sedan och hade helförsäkrad bil, ett samtal till SOS international så löste försäkringsbolaget allt. Det svåra var att förklara var man stod för de kunde inte ta GPS koordinater då. |
|
| Falck funkade för mig i Sverige. Har nu Assistansbolaget då Falck bara gäller i Norden upp till bilen är 15år. | |
|
Stod inför samma fråga för något år sedan: Skulle till Tyskland på semester och ville ha tryggheten. Mitt val föll på SBM. Länk (Behövde dock aldrig nyttja den) |
|
|
Husfrun (av någon anledning bara hon) får det ena erbjudandet efter det andra från Falck och dess i allmänhet Helsingborg-baserade kloner (?). Det utlovas hjälp med bärgning, hotell, hemresa, hyrbil och guvetvad. Men i verkligheten - tyvärr upplevt den och tidigare redogjort för erfarenheten här på AP - bärgas bilen till verkstad. Där tar "hjälpen" slut. I fortsättningen står du på egna ben och när - du själv! - fixat allt, hämtning av hyrbil (minsta sorten) eller tagit dig och medresenärer till närmaste järnvägsstation och fixat biljetter - prova det en lördagseftermiddag när allt, inklusive verkstaden, är stängt - står så småningom Falck (eller klonen) för kostnaderna. Men äkta hjälp, som reklamen säger, glöm det! Ett seriösare alternativ verkar detta vara. Lovar åtminstone inte mer än bärgning, efter vad jag sett vid en snabb koll. Länk /Lennart |
|
| Fast vanliga bilförsäkringen funkar väl? | |
| Jag tycler ändå det funkat bra. Utnyttjade detta i Sverige och fick bärgning, två hotellnätter för fyra personer av Falck! | |
|
Tom i norr, Den vanliga försäkringen fungerar också. Åtminstone If har en "Bilförsäkring Stor", eller med liknande namn, som i princip innehåller allt som Falck m fl erbjuder. Även utan självrisk, om jag minns rätt. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.