|
|
|
|---|---|
|
Jag har original låsskruv till hjulen och nyckeln är sönderdragen. Jag ser att det går att köpa en sats med 20 olika nycklar från Ali Express - för 480 dollar! Det känns lite väl mycket då jag bara kommer använda en av hylsorna och bara en enda gång. Men kanske någon av er andra har en sådan låda eller vet någon verkstad som har? Eller vet om det går att köpa billigare någonstans. Eller har en helt annan lösning på problemet som jag inte tänkt på ännu. Länk | |
| Att åka in till en BMW verkstad har du inte funderat på? | |
| Nja, jag fick lite snorkigt mottagande senast jag var där så jag vill helst inte det... | |
|
Du får nog åka till en BMW verkstad, de provar ut vilken som passar och beställer hem den hem till din brevlåda om den inte finns på hyllan. Kostar typ en 100-lapp vill jag minnas att jag betalade senast. |
|
| Okej. Ja, det kanske är lika bra att göra det, jag har förstått att jag inte är den första som knäckt dessa så verkstaden har väl rutin på detta | |
|
Åk till BMW. De beställer en ny för ett par hundralappar. Kitet från Ali Express räknar du bara hem om du ska starta däcksfirma eller åka runt och stjäla däck. |
|
| Finns det ingen annan BMW-verkstad inom rimligt avstånd? Om den nuvarande är väl dryga... | |
| Jo, jag får väl åka och prata med dom | |
| Gjorde samma sak på min i höstas, drog av den och behövde ny nyckel så det blev bmw som fick hjälpa. Dom hade en låda på 20 olika dom fick testa med. 300:- betalade jag för en ny nyckel. | |
| Står väl ett nummer på hylsan. Bara att ringa och beställa hem. | |
| Nej, det står inget nummer. Det finns två eller tre som är väldigt lika min så jag törs inte beställa på måfå. | |
|
Det finns ett antal olika utföranden/"generationer" på BMW-låsskruvarna. Om du har modellen som har "splines-liknande" låshylsor, skall det stå ett nr instansat i toppen på låshylsan och även på toppen av själva skruven (den del som är längst in när den är iskruvad), som anger vilken "kod" den har. Sedan finns det lite nyare modellen med ett "sling-mönster" och de har nog ingen instansad kod, utan där får du ta fram kod-kortet som levererades med satsen av låsskruvar och beställa nyckelhylsan med den koden. Allt detta givet att det är BMW-originallåsskruvar du har, det finns ett antal olika eftermarknadsmärken och då gäller det nog att hitta kod-kortet för att kunna beställa ny nyckelhylsa. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är den nyare modellen och den är original, jag har själv sett koden i utrustningslistan. Men kod-kortet är väck, om det någonsin funnits. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.