|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med tändningen.Vid kall motor så går den bra men när den börjar varm så går den upp och ner i varv samt att den baktänder kraftigt. Jag har bytt kablar,fördelarlock och rotor,men problemet kvarstår. Fördelarlocket och rotorn var brända på stiften! | |
|
tjena har precis samma problem med min 318-88... det är frågan då om det inte är tändspolen som lite dålig... hade du bytt allt...fördelarlock,rotor, tändkablar mm Henk |
|
|
Tjenare henke! Tack för att du svar på mitt problem,men jag tror inte att det är spolen som knassar utan fick tips om att det kan vara tändningsmodulen som håller på att packa. Den kostar runt en 6 hundring att köpa! Jag kollade på din fråga och undrar om den är svår startad även när du kört den varm på vinter då det är kallt ute, för det kan vara krångel på givaren till automat-chocken, kolla det !? /Oskar |
|
| Är det förgasare i så fall kan det vara att munstykena i förgasarn kan vara brånda hade det problemet på en (ford) jag vet mobba mig inte nu men ´jag köpte en renoverings sats till förgasarn och vips så var det borta | |
|
Hmmm Hade samma problem men på min bil var det co halten som brhövde justeras. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.