AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.139

Lemföder eller SKF ? länkarmar

He
330
HenrikA
535D Touring M-sport 2009
M5 3.8 1992
M535 1987
Tjenare.

Har tänkte fräsha upp min framvagn på e61an med nya länkarmar, krängningshämmarstag / bussningar , styrleder. Alltså byta ut allt i framvagnsväg.

Vet att lemföder är sk "OEM" men om jag väljer SKF länkarmar (4st) så blir paketet cirka 2100kr billigare jämfört med lemföder. Då är alla styrstag och krängningshämmarstag fortfarande från lemföder.

Någon som provat SKFs länkarmar? För denna prisskillnaden kan jag nästan köpa ett par nya oem sachsdämpare fram till våren, dom skulle må bra av att bytas med nämligen.

Själv har jag högt förtroende för SKF.
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Jag hade inte köpt SKF länkarmar. SKF ska göra lager och gör bra lager. Stor risk att de köpt ifrån ngn annan billig tillverkare (kinesisk?) och satt sitt namn på. Varit med om det tidigare. Komplett kamremsats inkl. vattenpump från SKF och den höll 1 år om jag minns rätt, innan den rasade. Köp hellre Trw eller Meyle än SKF.

/Kent
Ingen är förskonad från piratkopior, verkar det...

Länk

/Lennart
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Vi jobbar mycket mot SKF på jobbet och är det något som de står för och jobbar mot så är det kvalitet.

Våra tekniker och konstruktörer försöker hela tiden leta produkter som är tillräckligt bra men så billiga som möjligt och när det gäller kvalitén på lager så är ALLTID SKF i topp.

Dessvärre är de oftast dyrare än konkurrenterna men om ingen annan fixar rätt kvalitet så blir det SKF.

Tror inte SKF vill riskera sitt kvalitetsrenome genom att rebranda billiga kinesprylarav tveksam kvalitet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.