AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.094

Information om M3 E36 3.0 -93?

Hej,

Har sedan en tid tillbaka gått i tankarna att skaffa mig en andrabil och har de senaste månaderna återvänt till ABP 530: Länk

Någon som vet något ytterligare om historik? Kanske någon känner en tidigare ägare eller att någon på forumet ägt bilen? Prismässigt tycker jag den känns rätt OK om man jämför med liknande bilar nere i Tyskland. Vad är det jag missar?

De modifieringar som har gjorts med bilen stör mig inte, utan ser det snarare som någonting positivt.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Vet inget mer, GT-vingen är nog en kopia i glasfiber då vingbladet ser lite hängigt ut mot originalet. Kanske ingen big deal på det hela men original GT-vinge är inte så lätt att få tag på om man vill åtgärda.

Annars tycker jag den är snygg.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det jag reagerar på är att den har rullat några få hundra mil på 12,5 år....vad har hänt under alla dessa år!

Fronten saknar plastdelarna under/bakom spoilen - vilket tyder på att den inte har reparerats korrekt (som med alla äldre M3:or får man nog förutsätta att de varit krockade innan motsatsen är bevisad). Detta försämrar även kylningen då luftflödet blir fel genom/under kylaren...

Lite svårt att se men bakluckans inpassning verkar inte heller vara helt hundra,..

Dock ser den fin ut på bilderna, men en grundlig undersökning på skicket "under ytan" (under mattor, plastdelar mm) och historiken, är nog vettigt att göra innan köp!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.