|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det blir nog lite så att sådana bilnördar som jag tröttnar. I det i detta forum finns vissa som härskar och vet bäst oavsett kunskap eller erfarenhet. Klubben för inbördes beundran?? Har startat två trådar i M forat och blir per automatik ifrågasatt och helt kapad vid knäna vilket iofs är helt ok om de som gör det har ngn som helst fakta bakom. Vilket de uppenbarligen inte i alla avseede har tyvärr.. Detta forum ganska lost iaf för min del |
|
| Du menar din trolltråd om Alpina? Det...var inte så förvånande att du fick de svar du fick direkt. | |
|
Löwet. Vet inte om du skojar eller är genuint ointelligent. Men du är just nu svaret på mitt påstående. |
|
| Fram med bilden så dör den diskussionen. Men det vet ju både du och alla andra här inte kommer hända. | |
|
Hänger inte riktigt med. Vilken bild? |
|
|
Ganska symptomatiskt att vi ganska nya på forat lämnar i och med detta bemötande. |
|
| Problemet är inte att du är ny utan mytoman ;-) | |
|
Tja om du tror att alla som inte delar din åsikt är mytomaner så tror jag nog att det är du som har problem. Seriöst det fins vård ;) Men tillbaks till ämnet. Tror seriöst att forat skall vara mer öppet för nya medlemmar oavsett synpunkter. |
|
| Det är precis den här typen av tjafs som man numera slipper på de sociala medierna. Är du mytoman och säger sig ha provkört senaste Koenigseggen utan bildbevis blir tråden rätt ointressant... | |
|
Även det går att fixa tämligen enkelt.Villket gjörs frekvent i de "sociala medierna" mest av wannabies som inte har råd. : )) |
|
|
Förstår 428 efter att ha sneglat i alpinatråden. Låg nivå där. Men jag förstår även att trådar som den inte blir rensade då moderatorerna/ägarna sen länge är spöken. Jag har inte sett till något liv eller intresse från dem på länge. Är i och för sig inte här så mycket nuförtiden heller delvis på grund av det men även på grund av att kunnigheten känns lite bortblåst. Men men, det är ju internet... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Att kalla varandra för diverse ting är så låg nivå. Bara för inte någon bild existerar behöver personen inte ljuga. Där är inget fel på 428:s trådar eller svar, det är ni som inte förstår budskapet. Alla är vi olika, gilla läget eller skit i att svara. Jag ex vill ha mer "trim och fart" , allt under 250 km/h är helt off i min värld. Sen finns de entusiaster som vill glida fram i sina gamla samlarobjekt...vi kommer såklart inte pratat samma språk på ett forum. Off topic ! Jag körde Porsche en dag i Tyskland för några år sedan. En heldag på 40 mil med Porsches testförare. Jag har inga bilder för det var strängt förbjudet att ha med kamera eller mobil under dagen. Sen skulle jag inte vilja ha någon bild..det är i mitt minne och behöver inte redovisas för hela världen ! |
|
|
Var och varannan verka ljuga idag, 428 är inget undantag liksom..... Men sluta ljug och hitta på historier. |
|
|
En nackdel med forum är att det räcker med en konstig skribent i en tråd så kan det direkt påverka tråden åt fel håll och eftersom detta forum knappt modereras så går vissa trådar lätt off topic och det finns ingen som raderar några inlägg och tar den tillbaka till huvudtråden. Så någon form av modering här på autopower kanske kan hjälpa till? Admin behöver ju inte vara moderator, det kan vara en rättighet som delas ut på fler. |
|
|
Jag tycker detta forum är mkt bra och har alltid blivit bra bemött fått mkt bra och utförliga lösningar på problem alltså sparat massor av stålar.. Jag skulle istället vilja tacka dessa som ställer upp o svarar så noggrant!!! |
|
|
För egen del blir besöken här med allt längre mellanrum. För mig handlar det mer om att dagens BMW-bilar inte är intressanta för mig och många av de senare frågorna handlar om modeller som jag inte har erfarenhet av. Men det finns fortfarande en enorm kunskap att leta upp även till de gamla bilarna som jag själv åker runt med. Dock så kan vissa trådar spåra ur med otrevliga påhopp och tråkig ton. Ofta handlar det om meningsskiljaktigheter som resp sida inte verkar kunna acceptera. Man tycker olika och i de allra flesta fallen finns det inget rätt eller fel, man har en annan erfarenhet eller annan synvinkel helt enkelt. Man måste förlika sig med att man tycker olika och ändå kunna fortsätta en tråd. Tycker jag iaf. Men detta sätt att bemöta någon som inte tycker lika, dvs inte tycker rätt (dvs samma som jag) är tyvärr rätt vanligt förekommande på nätet idag. Man tänker inte efter 1 gång till innan man slänger ur sig en mening som man med all säkerhet inte hade gjort om man hade haft "motparten" framför sig fysiskt. Niklas Fransosen |
|
|
Det var betydligt mer inlägg på forumet för tio femton år sen. Jag tror att mycket låg i att internet, och det här med forum etc, fortfarande var ett ganska nytt fenomen. Nu är folk mer internettrötta, bortsett från ungdomar, och surfar lite mindre än vad man gjorde förr. |
|
| Är din uppfattning att folk använder internet mindre idag än förr? Intressant... | |
|
Bilintresset eller snarare intresset med att mecka med bilar håller på sakta med säkert att dö ut ju längre tiden går...och givetvis påverkas även bilforum av det också. Iphone generationen är för fina för att hålla på med att byta olja eller skruva på sina bilar...Risken finns att man missar en o annan uppdatering på IG eller FB och dessa likes som har blivit en livsstil för vissa. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
Vet inte riktigt varifrån faktumet "bilintresset håller på att dö ut bland unga" får sin näring? Jag tycker mig se hur många epor som helst på orten vilket för mig tyder på ett intresse för fordon. En kollega på jobbet har en grabb med tre epor han meckar i som exempel. Jag tror snarare att bilintresserade är spridda över fler plattformar, Youtube exempelvis. Det finns ju hur många kanaler som helst för bilnördar. Vad gäller hur man uttrycker sig på nätet/forum är det ju tyvärr ett vanligt fenomen att det blir pajkastning, mkt underligt i min bok... Värt att komma ihåg ändå, i säkert 9 av 10 trådar är tonen trevlig och den som behövde svar på en fråga fick det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.