AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.065

bmw f20 diskanthållare fundering

hej, nu är det så att jag ska installera dessa Länk och letar efter en diskantlist att sätta diskanterna i, kan tillägga att bilen inte har något ljudpaket från fabrik.

min fundering är om dessa skulle passa: Länk

funderingen är att de är alpine, och diskanterna jag har verkar se ut som harman kardon diskanterna, alltså typ som dessa Länk

nya HK lister finns att köpa direkt från bmw men de är ju svindyra
Hej!
Jag hade basic stereon i min F20 -13 och har uppgraderat till Alpine Hi-Fi och bytt ut till Audison Prima 8" under stolarna.

Jag köpte dörr/diskant listerna från M-bilar, har för mig att dom var billigare än vad du såg på eBay så ring BMW och kolla först.

Gas högtalarna du länkar är ju till för fönsterhyllan bak, inte till framsystemet som det står på sidan iallafall.
jo, jag tror gas högtalarna borde passa, iaf enligt vad de sa i affären. tog ner ena dörrsidan och midbasarna ser likadana ut.

jag kollade listerna hos bavaria och de skulle ha 3400 för dem men de kanske är billigare hos m-bilar men det känns konstigt om det skulle skilja sig så mycket?

kollade in ett alpine- paket och de midbasarna och diskanterna ser ju rätt lika ut som mina gas tycker jag. antar att de borde passa i den där alpine listen, funderingen är ju dock om man vågar beställa på ebay?

Om dom sa det så borde det ju passa.

Det var två år sedan jag köpte/montera delarna men det känns som jag bara betalade runt 800:- för båda listerna så slå en signal och fråga.

Skulle diskanterna inte passa i originalfästena i listerna så går det nog att
slipa/fila och smältlimma lite 😉
har funderat på om man skulle kunna borra en massa hål och fästa diskanterna i de listerna som sitter där nu, för det verkar ju som om det är någon foam där bakom höljet som man skulle kunna gropa ur så den får plats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.